آرشیو بهمن ماه 1399

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

تكنيك هاي برتر براي جدي بودن

۱۲ بازديد



جدي بودن،قاطعيت در سخن و جدي بودن،آدم هاي بسيار جدّي

براي جدي بودن

 

جدّي بودن يك خصوصيت فوق العاده لازم است كه احتمالا اكتسابي هم است و بايد با تمرين كردن آن را بدست‌ آورد سفارش مي كنيم براي اينكه سايرين به شما احترام بگذارند و عقيده ها و ايده هايتان را بپذيرند، نخست از همه اطمينان حاصل كنيد كه اطرافيانتان شما را جدّي تلقي ميكنند و مشخص است كه جدّي بودن نيازمند سعي بسيار و صداقت و راستي است

برخي آدم ها خيلي جدّي به نظر مي رسند در عوض بعضي هاي ديگر اصلاً جدّي نيستند!

 

معمولاً در در برابر جدّي بودن از شوخ و شاد بودن استفاده ميشود در حالي كه اين حقيقت ندارد يعني اشخاص شوخ طبع زيادي مي شناسيم كه در عين شوخ و شاد بودن آدم هاي بسيار جدّي و مسووليت پذيري هستند!

 

و درست بر عكس اشخاص زيادي هستند كه به رغم اينكه اصلاً روحيه شاد و شوخي ندارند در موقع لزوم جديت خوبي هم ندارند!

 

پس مشخص ميشود كه جدّي بودن يك خصوصيت فوق العاده لازم است كه احتمالا اكتسابي هم است و بايد با تمرين كردن آن را بدست‌ آورد سفارش مي كنيم براي اينكه سايرين به شما احترام بگذارند و عقيده ها و ايده هايتان را بپذيرند، نخست از همه اطمينان حاصل كنيد كه اطرافيانتان شما را جدّي تلقي ميكنند و مشخص است كه جدّي بودن نيازمند سعي بسيار و صداقت و راستي است.

 

جدي بودن،قاطعيت در سخن و جدي بودن،آدم هاي بسيار جدّي

اهميت جدي بودن

 

چطور جدّي باشيم؟

واضح و روشن است كه شما مي خواهيد شكل و فرم بگيريد. براي موفقيت در هر حوزه، نياز احساس ميشود كه بطور جدّي مورد توجه قرار گيرد و جذب اين عادت ها بهترين راه براي رسيدن به آن است.

 

حضور اول وقت داشته باشيد

نيازي نيست يك ساعت قبل از جلسه حاضر شويد. ولي چند دقيقه زود تر در محل ملاقات باشيد. چه بسا درصورتي كه شركت شما خط مشي بسيار سهل گيري داشته باشد، زماني كه به جزئيات توجه مي شود رئيستان قطعاً متوجه خواهد شد كه ديرتر سركار مي آييد. اجازه ندهيد يك اشتباه ساده مثل يك تأخير كوچك شهرت تان را به خطر بيندازيد.

 

همه چيز را بدون چون و چرا قبول نكنيد

اشخاص بله قربان گو خيلي زود صورت واقعيشان مشخص ميشود ، آن چه از اين كار قسمت شما ميشود كوتاه مدت، ناپايدار و پوچ است.

 

مطمئن باشيد

در حالي كه بعضي اشخاص امكان دارد بطور طبيعي مطمئن باشند، بسياري از اشخاص در اين امر مشكل دارند. بياد داشته باشيد كه اعتماد بنفس يك شبه به دست نميايد و بايد اين مهارت را تمرين كنيد. درصورتي كه بطور طبيعي شخصي با اعتماد به نفس نيستيد، امكان دارد زمان زيادي براي پيشرفت احتياج داشته باشيد، ولي مضطرب نباشيد با كمي تمرين شما موفق مي شويد.

 

سكوت كنيد

سكوت كنيد تا زماني كه چيز خوبي براي گفتن داشته باشيد. درصورتي كه شما چيزي را بگوييد كه نامطلوب و نابه‌خردانه و نامناسب باشد قطعاً روي ديدي كه اشخاص به شما دارند تأثير خواهد گذاشت. تلاش كنيد در اكثر موارد آرام باشيد مگر اين كه چيزي با ارزش براي گفتن داشته باشيد. حتي درصورتي كه نكته ي مهم و ارزشمندي را هم براي گفتن داريد، مسلماً توجه كنيد كه جمله بندي درستي داشته باشيد. اينكار سبب خواهد شد كه هر كلمه اي كه از دهان شما بيرون ميايد با ارزش باشد، كه به نوبه خود سبب ميشود مردم شما را جدّي تر بگيرند.

 

 

در لباس پوشيدن هم به خوب پوشيدن توجه داشته باشيد

زيرا معمولاً اشخاص تا حد زيادي از روي ظاهر در مورد سايرين قضاوت ميكنند ، كيفيت لباس هاي شما نقش اساسي در قضاوت سايرين خواهد داشت، از نحوه لباس پوشيدن محل كار يا همان لباس فرم پيروي كنيد و آن را به شايسته ترين نوع يعني تميز و منظم بپوشيد!

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/techniques8-being-serious.html

غم غربت چگونه به وجود مي آيد و راهكارهاي تسكين آن چيست؟

۱۲ بازديد
عكس غربت،غربت،غم غربت

غم غربت

 

غم غربت، نوعي حس طبيعي غمگيني يا افسردگي است كه به هنگام جدا شدن فرد از افراد، مكان‌ها و روال‌هاي روزمره كه به او حس تعلّق و امنيت مي‌دادند به وجود مي‌آيد.

غم غربت در كودكاني كه از پدر و مادر يا پرستاران اوليه‌شان جدا مي‌شوند شايعتر است. غم غربت در نوجوانان و جواناني كه براي ادامه تحصيل در يك شهر يا كشور ديگر، خانه را ترك مي‌كنند نيز بسيار رايج است. بالغين نيز، به ويژه پس از جابجايي، ممكن است تحت تأثير غم غربت قرار گيرند.

 

گرچه اين هيجانات معمولاً با افزايش سن افراد و به دست آوردن درك بهتري نسبت به احساساتشان و طبيعت موقتي غم غربت، از شدّت كمتري برخوردار مي‌شوند. اغلب افرادي كه دچار غم غربت مي‌شوند، پس از يك دوره انطباق، به تدريج احساس راحتي بيشتري با محيط جديد پيدا مي‌كنند.

 

هر چند غم غربت ممكن است باعث نشانه‌هاي درماندگي و سردرگمي در فرد شود امّا به خاطر سپردن اين نكته اهميت دارد كه اين شرايط، موقتي و زودگذر است. بسياري از مردم به تدريج با محيط جديد خو مي‌گيرند و حتي ممكن است اصلاً متوجه نشوند كه مشكل از بين رفته است.

 

كساني كه دچار غم غربت هستند معمولاً غمگين و يا حتي افسرده مي‌باشند. غم غربت در هنگامي كه فرد وقت آزاد دارد، مثلاً صبح زود، قبل از رفتن به رختخواب، در شب، يا در اوقات استراحت، شديدتر مي‌شود. افرادي كه دچار آسيب‌هاي ديگري مانند طلاق يا از دست دادن فرد مورد علاقه خود شده باشند، بيشتر در مقابل غم غربت آسيب‌پذيرند.  

 

عكس غربت،غربت،غم غربت

غم غربت را شناسايي كنيد

 

نشانه‌ها و علائم غم غربت

 

غم غربت را شناسايي كنيد

غم غربت چيزي فراتر از حس دلتنگي براي «خانه» است. اين تجربه مي‌تواند احساسات مختلف و اثرات جانبي داشته باشد كه عملكرد روزانه‌ي شما را تحت‌تأثير قرار دهد. آگاهي نسبت به شناخت علائم مي‌تواند به تشخيص احساسات شما و راه‌هايي براي بهبود آن، كمك كند.

 

نوستالژي: احساس نوستالژي زماني بروز مي‌كند كه خانه، افراد و چيزهاي آشنا را با تفكري آٰرمان‌گرايانه ياد مي‌كنيد. ممكن است با اين كار مجذوب خانه شويد و مدام در حال مقايسه‌ي منفي‌گرايانه‌ي محيط جديد با محيط قديمي‌تان باشيد.

 

افسردگي: بيشتر كساني كه دچار غم غربت مي‌شوند، افسردگي را نيز تجربه مي‌كنند. چراكه كمبود دلگرمي‌ها و پشتيباني‌هاي اجتماعي در خانه را حس مي‌كنند. ممكن است تصور كنيد روي زندگي‌تان كنترل كمتري داريد كه همين فكر، باعث تشديد افسردگي مي‌شود.

 

علائم رايج افسردگي مرتبط با غم غربت، شامل حس غم، سردرگمي (تو به اينجا تعلق نداري)، دور شدن از فعاليت‌هاي اجتماعي، مشكلاتي در محل كار يا تحصيل، حس درماندگي يا طرد شدن، كمبود عزت نفس و اختلال در خواب مي‌شود. گاهي عدم تمايل يا لذت نبردن از كارهايي كه قبلا انجام مي‌داديد، يكي از نشانه‌هاي افسردگي محسوب مي‌شود.

 

اضطراب: اضطراب يكي ديگر از نشانه‌هاي غم غربت است. اضطراب ناشي از غم غربت ممكن است درباره‌ي خانه و آدم‌هايي كه دلتنگ‌شان هستيد، افكار وسواسي به‌وجود آورد. حتي ممكن است به عدم تمركز يا استرس زياد از ناتواني در تشخيص علت حس‌تان دچار شويد. ممكن است در محيط جديد نسبت به آدم‌هاي جديد، آزرده‌خاطر يا حساس شويد. در موارد شديد، اضطراب مي‌تواند موجب واكنش‌هاي ديگر مثل «آگورافوبيا» (agoraphobia؛ ترس از محيط باز) و يا «كلاستروفوبيا» (claustrophobia؛ ترس از محيط بسته) شود.

 

رفتار نابهنجار: غم غربت مي‌تواند شما را از كارها و واكنش‌هاي معمول روزانه‌‌تان دور كند. براي مثال، اگر معمولا رفتار آرامي داريد، اما به‌تازگي حسي از ناراحتي و يا عادت به فرياد زدن پيدا كرده‌ايد، احتمالا نشانه‌ي بروز غم غربت است. گاهي تمايل به پرخوري و يا كم‌خوري نيز در فردي كه دچار حس دلتنگي براي خانه است، ديده مي‌شود. نشانه‌هاي ديگر شامل سردردهاي مداوم يا احساس درد و بيماري غيرعادي مي‌شود.

 

گاهي بعضي افراد كه از خانواده دور شده‌اند دچار احساس گناه مي‌شوند كه چرا كمتر حال خانواده‌ام را مي‌پرسم، چرا كمتر به آن‌ها سر مي‌زنم، چرا كمتر زنگ مي‌زنم و … . ما فرهنگ به شدت وابسته‌اي داريم، به خاطر همين ياد خانواده و دوري از آن‌ها در ما احساس گناه به وجود مي‌اورد كه اين زنجير وابستگي را قطع كرديم. با خودتان اين كار را نكنيد واقعا مقدور نيست بيش از يك اندازه خاص به آن‌ها سر بزنيد يا روزي چندبار زنگ بزنيد. اين احساس گناه را در خودتان قوي نكنيد.

 

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/sadness8-routine-remedies.html

چند دليل فقر و بي پولي

۱۹ بازديد
فقر چيست

 فقر و بي پولي

 

فقر يا تهيدستي يا تنگدستي به معناي وضعيتي است كه فرد فاقدِ ميزان معيني دارايي‌هاي مادي يا پول است.

امروزه بروز مشكلات مالي در بسياري از كشورها سبب شده تا فقر در اين جوامع افزايش يابد، اما فقر چيست و چگونه مي‌توان با آن مقابله كرد؟

 

لغت (Pauvre)(poverty) «فقر» از ريشه لاتين Pauper مي‌آيد كه با Paucus و يوناني Pénes (فقير) و Pénia (فقر) قرابت داشته و با Penia (گرسنه) هم خانواده و با واژه Ponos (درد) و واژه Poiné (مكافات، مجازات) نيز هم خانواده است ولي خويشي دورتري دارد؛ بنابراين «فقر» را در يوناني با واژه aporia (راه به جايي نداشتن) تعريف مي‌كنند.

 

اساسا چرا بايد تعدادي از افراد در فقر مطلق به سر ببرند آيا ناعدالتي اجتماعي و اقتصادي باعث شده يا بعلت كم كاري يا عدم بكارگيري همزمان نو آوري و ايده هاي جديد با مهارت و تلاش و فعاليت و يا فقر فرهنگي باعث شده گذراز فقر و ناتواني اقتصادي اينقدر مشكل بنظر بيايد. دولتها و اجتماع در اين مشكل چقدر مقصر هستند شايد عده اي معتقدند فقر فرهنگي بالاترين و يا به عبارت بهتر مادر فقرهاست چون هم شامل فقر اقتصادي مي شود و هم فقرهاي ديگر ( فقرعلمي، فقر رفتاري و اجتماعي) واقعيت اين است كه همه ان موارد در فقر يك خانواده موثرند  ولي خود ما نقش بيشتري در اين فقر داريم.

 

فقر چيست

دليل فقر و بي پولي

 

چند دليل فقر و بي پولي 

1- زندگي با پدر و مادر : زندگي با خانواده باعث مي شود كه شما پيشرفتي نكنيد.

 

2-بي سوادي اقتصادي: بعضي از افراد سواد كافي اقتصادي ندارند بعضي از آنها دانشگاه مي روند ولي حتي اصطلاحات ابتدايي اقتصادي را هم نمي دانند اقتصاد به معناي مديريت خانه يا مديريت منابع ، يعني مديريت داراييها تعريف مي شود. مديريت  به اين معنا است كه مسوول بقا و موفقيت به ويژه در برابر چالش هاي سنگين هستيد، مديريت اقتصادي به اين معناست كه شما بايد در بازار هجومي پول در آوريد .

 

3- طرز فكر بسته  نسبت به بودجه :صرف تمام وقتتان  با تلاش براي بودجه بندي پول به ويژه بودجه بندي هزينه ها راهي است كه  تضمين ميكند كه هرگز پول نخواهيد داشت پدرتان به  شما گفته است كه يك تومان پول صرفه جويي شده يك تومن در آمد است  ولي اين طور نيست يك تومن پول ، يك تومن پول است .داشتن يك ذهن بلوكه شده و بسته  نسبت به بودجه به اين معناست كه شما در دفاع بازي مي كنيد نه در حمله .

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/many8-reasons-poverty.html

نكاتي در مورد نگهداري از موكت

۱۲ بازديد

ه محض ديدن لكه، آن را پاك كنيد.

لكه‌هاي مايع را با يك حوله كتان يا دستمال كاغذي‌هاي سفيد خشك كنيد.

 

هرگز دستمال را روي موكت مالش ندهيد چون باعث مي‌شود به داخل فيبر نفوذ كند، فقط سعي كنيد آن را خشك نماييد.

با فشار دست روي حوله خشك، اين قسمت را تقريبا خشك كنيد.

 

نكاتي در مورد نگهداري از موكت

 

با لكه‌بري كه خود مي‌سازيد، لكه را تميز كنيد. براي اين منظور چند قطره مايع ظرفشويي را (كه خميري نباشد) با آب مخلوط كنيد. حدود ¼ قاشق چاي‌خوري از آن را حدودا به يك ليتر آب اضافه نماييد.

 

روي لكه بريزيد. دقت كنيد موكت خيلي خيس نشود. به آرامي لكه را پاك، سپس با آب تميز كنيد. مراحل را تا رفع كامل لكه تكرار كنيد.

در صورت تغيير رنگ موكت‌هاي داراي الياف مصنوعي، لكه احتمالا چسبناك بوده است. آن را با آب گرم شسته، با يك دستمال سفيد و تميز خشك كنيد.

 

در مورد لكه موكت‌هاي پشمي از آب ولرم استفاده كنيد. هرگز از آمونياك يا لكه‌برهاي داراي تركيبات قليايي كه به بافت موكت آسيب مي‌رساند، استفاده ننماييد.

 

نكاتي در مورد نگهداري از موكت

 

موكت‌ها و پادري‌هاي داراي الياف گياهي مانند كنف داراي الياف زبر و سخت بوده، در مقايسه با موكت‌هاي پشمي و موكت‌هاي داراي مواد مصنوعي مقاومت كم‌تري در برابر لكه دارند.

 

بعد از از بين بردن لكه، قسمت خيس شده را سريع با فن يا سشوار و حرارت كم خشك كنيد.

 

سوختگي

در مورد موكت‌هاي پرزدار، در صورتي كه جاي سوختگي كوچك است، با قيچي قسمت‌هاي سوخته را ببريد.

از گوشه‌ها چند نخ اضافه پيدا كنيد. با چسب خيلي قوي آن‌ها را در جاي سوخته بچسبانيد.

نخ‌ها را برش زده، همسطح موكت كنيد.

 

نكاتي در مورد نگهداري از موكت

 

لكه شمع

با يك قاشق، لكه خشك شده شمع را بتراشيد.

روي لكه دستمال كاغذي يا پارچه سفيد گذاشته، با حرارت كم اتو بكشيد.

زماني كه موم كاملا جذب شد، دستمال را برداريد. 

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/نكاتي-در-مورد-نگهداري-از-موكت.html

نكاتي براي استفاده صحيح از ماشين لباسشويي

۱۲ بازديد

نكاتي براي استفاده صحيح از ماشين لباسشويي
 
 
شايد تصور كنيد كه ماشين هاي لباسشويي به دليل قدرت بالايي كه در شست و شو و آبكشي لباس ها دارند قادرند هرگونه قارچ يا باكتري را به طور كامل از بين ببرند اما بايد بدانيد كه استفاده نادرست از اين وسيله، امكان توليدو تكثير قارچ ها و ميكروب هاي خطرناكي را ايجاد مي كند كه مي تواند موجب بروز بيماري هاي پوستي يا آلرژيك بشوند.
 
بنابراين بايد با اطلاع از روش هاي نادرست استفاده از ماشين لباسشويي، از توليد ميكروب ها و به خطر انداختن سلامت افراد خانواده جلوگيري كنيد. موارد زير خطاهايي هستند كه گاه خانم ها در زمان استفاده از ماشين مرتكب مي شوند.
 
۱) بسياري از افراد در زمان شستن لباس ها و ملحفه ها، لباس هاي زير را نيز داخل ماشين لباسشويي مي اندازند. اين در حالي است كه به عقيده دكتر چارلز جبرا، استاد ميكروبيولوژي دانشگاه آريزونا، يكي از اصلي ترين منابع انتشار ميكروب ها در محيط هاي مرطوب و بسته، لباس هاي زير هستند.
 
بنابراين بهتر است كه اين لباس ها را همراه با باقي شستني ها داخل محفظه ماشين قرار ندهند. علاوه بر اين احتمال دارد كه آلودگي لباس هاي ديگر به لباس هاي زير سرايت كند و موجبات تحريك پوستي يا حتي عفونت دستگاه تناسلي را فراهم بياورد. بنابراين بهتر است لباس هاي زير را با آب داغ و مواد شوينده ملايم بشوييد و زير نور مستقيم آفتاب خشك كنيد.
 
۲) بسياري از خانم ها براي اينكه رنگ و كيفيت ملحفه ها، روبالشي ها و روتختي را حفظ كنند، آنها را با آب ولرم و دور كند ماشين لباسشويي مي شويند. در حالي كه رابرت ويتز، ميكروبيولوژيست معتقد است كه روبالشي ها و روتختي ها، يكي از بهترين مناطق براي ايجاد آلرژي و حفظ گرد و غبار هستند. بنابراين بايد تمامي كالاهاي خواب را دست كم هر دو هفته يك بار با دور تند ماشين و يا آب كاملا داغ بشوييد وبراي اينكه از آلرژي زا شدن آنها جلوگيري كنيد بايد اين كالاها را به دور از گرد و غبار محيط بيرون و در داخل خانه خشك كنيد.
 
 
۳) به ندرت پيش مي آيد كه كپك ها در محيط هاي خشك توليد و تكثير شوند اما همواره فضاهاي مرطوب، محل مناسبي براي تعوليد و تكثير انواع مختلفي از كپك ها هستند. برخورد اين كپك ها با بدن نيز موجب بروز خارش چشم ها، خس خس سينه و احتقان در افراد مي شود. اين حالت به خصوص در افراد مبتلا به آلرژي گسترده تر خواهد بود. بنابراين براي پيشگيري از تكثير و توليد كپك ها در ماشين لباسشويي، پس از پايان شست و شو، در آن را به طور كامل باز بگذاريد تا بخار و هواي داخلي ماشين به طور كامل خارج شود. علاوه بر آن بايد قسمت لاستيكي دور در را هم با دستمال خشك كنيد.
 
 
۴) اگر ماشين لباسشويي را داخل رختكن حمام قرار داده ايد، بايد بدانيد كه در معرض ابتلا به بيماري هاي پوستي هستيد. عوامل آلرژي زا به پرده حمام، لباس هاي داخلي حمام و لوازمي مانند ليف منتقل مي شوند و نتيجه آن چيزي جز ابتلا به بيماري هاي پوستي نيست.
ماشين لباسشويي را بايد در محيطي باز مانند آشپزخانه قرار دهيد تا بتوانيد بعد از پايان كار شست و شو، پنجره را براي خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز بگذاريد. به اين ترتيب از تكثير كپك ها و قارچ ها جلوگيري مي كنيد.
 
 
۵) پوست دست بعضي از خانم ها به برخي از شوينده ها حساسيت دارد. بنابراين ممكن است كه تصوركنند اگر لباس ها با همان مواد در ماشين لباسشويي شسته شوند، آسيبي به آنها نمي رسد اما پژوهشگران دانشكده واشتنگتن معتقدند در صورت حساس بودن پوست دست، نبايداز آن در ماشين لباسشويي هم استفاده كرد چرا كه از اين طريق حساسيت پوستي به تمام بدن منتقل مي شود.
همچنين استفاده از نرم كننده ها و شوينده هاي معطر نيز براي شستن افراد مبتلا به آسم و آلرژي و لباس هاي نوزادان و كودكان مناسب نيست و بايد آنها را با دست و با مواد شوينده ملايم بشويند.
 
 
۶) يكي از اشتباهاتي كه بيشتر خانم هاي خانه دار به دليل مشغله زياد مرتكب آن مي شوند، رها كردن لباس هاي شسته شده در ماشين بعد از پايان كار شست و شو است. البته اين افراد حتما نمي دانند كه بيش از ۳۰ دقيقه ماندن لباس هاي خيس داخل ماشين مساوي است با توليد كپك ها و بسياري از باكتري هاي آلرژي زا. بنابراين زماني كه در خانه هستيد و فرصت داريد، ماشين لباسشويي را روشن كنيد و بعد از پايان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن كنيد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/tips-proper-use-machine-clothing.html

طريقه آسان و صحيح نگهداري از كابينت ها

۱۴ بازديد
طريقه آسان و صحيح نگهداري از كابينت ها
 
 
1) در آپارتمان‌هاي جديد امروزي كه اپن هستند و كابينت‏ها از پذيرايي و اتاق‏هاي ديگر به راحتي ديده مي‌شوند توجه به چيدمان و زيبايي كابينت‏ها اهميت بيشتري پيدا مي‏كند. توجه به چيدمان كابينت كمك مي‏كند كه خانه و آشپزخانه‏تان تميز و مرتب باشد…

 

۲) گاهي وقت‌ها مجبور مي‌شويد براي برداشتن يك وسيله تمام وسايل را به هم بريزيد. بهتر است لوازم و وسايلي را كه كمتر از آنها استفاده مي‌كنيد در طبقات بالاتر و قسمت‌هاي عقبي كابينت قرار دهيد و وسايلي را كه در طول روز چند بار از آنها استفاده مي‌كنيد در قسمت‌هاي جلويي قرار دهيد.

 
۳) معمولا سايه كابينت‏ها روي ميزها و سايه هود روي اجاق گاز مي‏افتد و موجب مي‌شود نور كافي براي انجام كارهاي پخت و پز وجود نداشته باشد. توصيه مي‏شود در آشپزخانه علاوه بر نور عمومي‌از نور موضعي هم استفاده كنيد تا هنگام كار نور كافي و ديد بهتري داشته باشيد.
 
 
۴) براي صرفه‌جويي در فضا قابلمه‏هاي كوچك‌تر را در قابلمه‏هاي بزرگ‌تر قرار دهيد. مي‌توانيد قابلمه‏ها و لوازمي‌كه زياد به آنها احتياج پيدا مي‏كنيد در كابينت‏ها و قفسه‏هاي قابل حمل قرار دهيد تا مجبور نشويد دايم در كابينت‏ها را باز و بسته كنيد و دسترسي راحت‌تري به وسايل داشته باشيد.
 
۵) قرار دادن لوازم و وسايل برقي كه به ندرت مورد استفاده قرار مي‏گيرند روي كابينت و ميز آشپزخانه فضاي زيادي مي‏گيرند كه برداشتن و قرار دادن آنها در كابينت فضاي زيادي در اختيارتان قرار مي‏دهد.
 
۶) رنگ‏هاي قرمز و نارنجي به رنگ‏هاي مهيج و اشتها آور معروف‌اند و مي‏توانيد در دكوراسيون آشپزخانه و انتخاب رنگ كابينت از آنها استفاده كنيد.
 
۷) نصب پوستر و عكس‏هاي زيبا از ميوه‏ها و سبزي‏ها در آشپزخانه شما را به تغذيه سالم تشويق مي‏كند و در رفتارهاي غذايي سالم نقش دارد. داخل يا روي در كابينت‏هايي كه زياد آنها را باز و بسته مي‌كنيد از اين تصاوير استفاده كنيد.

اشتباهات تصميمات لحظه اي و جلوگيري از موفقيت

۱۹ بازديد

اشتباهات تصميمات لحظه اي و جلوگيري از موفقيت 

براي موفيت شدن در زندگي و رازهاي موفقيت بايد سختي هاي بسياري كشيد ، ابتدا و مهمترين مسائل نبايد تصميمات لحظه اي گرفت در ادامه با تالاب همراه باشيد.

 

تصميمات لحظه اي هميشه براي افراد دردسر ساز بوده است. برخي افراد در آن واحد تصميم و اقدام به اجرا سازي آن مي كنند. هر قدر كه شما تاثير بيشتري از محرك هاي احساسي و لحظه اي خود داشته و به نوعي بيشتر واكنش مي دهيد موقعيت هاي واقعي زندگي و فرصت ها را نيز از دست مي دهيد چرا كه احساسات شما منطق رفتار درست را نمي دانند.

 

كنترل احساسات به روش S.T.U.C.K ، چطور كنترل احساسات خودمو به دست بگيرم
به تازگي من يك دوست قديمي را ملاقات كردم كه شانس چنداني نمي ديدم بتوانم باز هم او را ببينم. خواستيم تا ديدار ها را تازه كنيم و كمي با هم وقت بگذرانيم و خاطرات مان را مرور كنيم. براي همين با قطار به سمت خانه او رفتم كه چند ساعتي را با هم باشيم. وقتي به خانه او رسيدم او مرا در آغوش گرفت و كمي با هم حرف زديم كه ناگهان گوشي من صدايش درآمد

 

. دينگ… كه البته براي هر ۵ دقيقه يك بار در روز طبيعي بود. ايميل، فيس بوك، توييتر، تلگرام، واتس آپ، پيام و تماس تلفني مانند يك جريان تمام نشدني كل روز مرا پر مي كرد. البته من هم خسته بودم.كمي كه گذشت و اين صدا نيز به صورت متداول و تمام نشدني ادامه داشت، دوستم ظاهرا كم كم داشت ناراحت مي شد تا اينكه گفت آن صداي چي بود؟ و من گفتم نمي دانم احتمالا يك ايميل كاري. پس از چند دقيقه دوباره صداي گوشي درامد. دينگ….

 

دوستم چهره ناراحت و ناراضي به خود گرفته بود و به نظر مي رسيد از اين وضع اصلا خوشش نمي آيد. به هر حال من نمي توانستم سيل هر روزه پيام هايم را متوقف كنم. ممكن بود خبر مهمي باشد كه بايد به آن مي رسيدم. با خانواده هايمان براي صرف شام به يك رستوران رفتيم و كمتر از يك دقيقه بعد از شروع غذا دوباره صداي گوشي درآمد. دينگ….

 

دوستم كه به نظر طاقتش تمام شده بود ناگهان گفت ميشه گوشيو چند ساعت خاموش كني؟ جمله اش به اندازه كافي تحقير آميز بود ولي لحن سرزنش آميزش مرا بيشتر آزده و خشمگين كرد. با خود گفتم چطور جرات مي كنه جلو بچه ها با من اين رفتارو بكنه؟ من خجالت زده بودم و مي خواستم انتقام اين خجالت رو از دوستم بگيرم.

 

اما از طرفي دوست قديميو بعد از مدت ها مي ديدم و اصلا دلم نمي خواست يه شب خوبو خراب كنم. تصميم گرفتم با روش S.T.U.C.K خودمو آروم كنم و كنترل احساسات خودمو به دست بگيرم. در اين روش بايد اول:

 

مرحله اول توقف ( Stop ) كرده و توجه تان را به يك مسئله ديگر جلب كنيد مثلا مي توانيد روي نفس كشيدن تان تمركز كنيد.مرحله دوم در روش S.T.U.C.K ٬ همان مرحله حرف زدن ( Tell ) است. به خود بگوييد كه چه احساسي داريد. مثلا با خود بگوييد كه خشمگين هستيد.

 

 به گزارش تالاب مرحله بعد ( Uncover ) يا برملا كردن احساسات است كه بايد با خود بگوييد آيا خشم، نفرت، ناراحتي و غم تان ۱۰۰ درصد است و يا هميشه با شما مي ماند يا خير.مرحله ( Consider ) يا در نظر گرفتن است ٬ كه بايد در نظر بگيريد تمام احساسات تان گذرا هستند و مسائل ديگري غير از عواطف آني شما هست كه بايد از آن ها مراقبت كنيد.

 

مرحله آخر يا همان مرحله Ok بايد به خودتان بگوييد باشه مي توانم از اين احساس بگذرم و با توجه به ۴ مرحله ي قبل قطعا از پس آن بر مي آيم. كنترل احساسات مي تواند به همين سادگي باشد.به همين سادگي مي توانيد كنترل احساسات تان را به دست گرفته و از روش S.T.U.C.K استفاده كنيد. به اين ترتيب ديگر شاهد اين نخواهيد بود كه روابط يا موقعيت هاي تان را به خاطر هجوم عواطف غيرعادي از دست بدهيد. تنها كافي است امتحان كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/اشتباهات-تصميمات-لحظه-اي-و-جلوگيري-از-م.html

 

New layer...

پيشگيري از موقعي كه همكار با شما مانند رييس رفتار ميكند

۲۲ بازديد

پيشگيري از موقعي كه همكار با شما مانند رييس رفتار ميكند 

 

هركسي كه در اداره جات يا كارمند باشد ، قطعه ميبيند كه همكاراني در كنار خود دارند كه به علاوه ادعا اداي رييس رو هم در مي آورند براي پيشگيري از اين رويداد با تالاب همراه باشيد.

 

بسياري از اوقات پيش مي آيد كه در محل كار، همكار شما به گونه اي رفتار مي كند كه انگار رئيس و بالادست شما است. در اين مواثع راه چاره چيست؟ احتمالا در محل كار شما هم همچون بسياري ديگر از جاها فردي وجود دارد كه با كارهاي رئيس گونه خود براي شما دشواري هايي را به وجود مي آورد. درواقع با شما به گونه اي رفتار مي كند كه گويي او رئيس شماست.

 

او حتي زماني كه از وي سئوالي هم نپرسيده ايد، درصدد قرار دادن رهكارهاي سازنده اي پيش روي شما برمي آيد و هر فرصتي را از افراد ديگر براي پاسخگويي به شما نيز مي گيرد.اين روند خصوصا زماني كه رئيس تان حضور فيزيكي ندارد مي تواند بسيار آزار دهنده باشد. شايد رئيس آنقدر مشغله داشته باشد كه نتواند به اين جريانات رسيدگي كند و يا از همان فرد موردنظر گزارش هاي مربوط به زمان هاي عدم حضور خود را دريافت مي كند.

 

اگرچه كار كردن با چنين فردي بسيار دشوار است اما راهكارهايي وجود دارد كه مي توان اندكي از اين آزردگي دائمي كاست. با ۴ تكنيك ذيل مي توانيد اندكي وضعيت را بهبود ببخشيد.

 

۱- در چه زمان هايي لب به سخن بگشاييد

زماني كه آن فرد دوباره در صدد يك تقسيم كاري كسالت آور برآمده، در شما ايجاد نگراني مي كند. اما شايد او خود نمي داند كه كاري كه انجام مي دهد درست نيست. ضمن اينكه همه افرادي كه اين كار را بر عهده مي گيرند به اين ترتيب رفتار نمي كنند.

 

اگر ساير همكاران چيزي به او نمي گويند و كارش را تصديق مي كنند او از كجا بايد بداند كه آن كار موجبات ناراحتي ديگران را فراهم مي آورد؟ بنابراين شما مي توانيد قدم پيش گذاشته و با بيان كردن نكاتي او را متوجه عمل نادرست خود كنيد. مثلا تمرين كنيد كه بگوييد:

 

“من ايده اي با رويكرد متفاوتي دارم … من مي خواهم نقش بيشتري را در اين پروژه بر عهده داشته باشم.” و چيزهايي نظير اينها.شايد پيش از اين چون كسي به اين نكته اشاره نكرده بود او نمي دانست كه نوع ديگري از برخورد هم مي تواند وجود داشته باشد.

 

۲- برنامه اي را براي صحبت كردن با شخص مورد نظر تنظيم كنيد

ممكن است با برخوردهايي چون پاسخ دادن به شما با كم محلي كردن و از پشت كامپيوتر متوجه رفتار نامناسب او با خود شده باشيد و خود را مانند ايميلي كه در پيش نويس گذاشته شده تصور كنيد. چندان خوب نيست كه با اين افكار به طور دائم دست و پنجه نرم كنيد.

 

بهتر است در چنين مواردي برنامه اي را ترتيب دهيد و با او شخصا صحبت كنيد. از واژه هايي چون «تو» و يا جملاتي چون «تو اشتباه كردي چرا كه …» پرهيز كنيد چرا كه با اين كار او رفتار تهاجمي بيشتري را به شما نشان خواهد داد.

 

به جاي اين راهكارها از جملاتي اين چنيني استفاده كنيد: «از اينكه زمان خود را براي تقسيم كار با من صرف مي كنيد واقعا ممنونم. من هم توانسته ام موفقيت هايي را در اين زمان كسب كنم اما اگر دچار مشكلي شوم به كل مجموعه و اعضاي گروه ضربه خواهم زد.”

 

در واقع شما مي توانيد تمام تهاجم ها را با كلمات محبت آميز از بين ببريد و دو چيز را براي آن فرد روشن كنيد: اگر نياز به دريافت اطلاعات بيشتر در زمينه خاصي را داشته باشيد حتما به او مراجعه خواهيد كرد و اينكه او هم با تمامي افراد آن گروه مساوي است و همه اعضا گروه از ارزش يكساني برخوردار هستند.

 

۳- در صدد حمايت از همكاران خود برآييد

به دليل تمايزهايي كه ميان افراد گوناگون وجود دارد، همه از خود در مقابل ديگران دفاع نمي كنند. بهتر است يكي ديگر از اعضاي تيم را نيز با خود همراه كنيد تا تصميم هايي كه در مجموعه گرفته مي شود با عدالت كافي همراه باشند.

 

در كاخ سفيد نيز براي جلوگيري از تفاوت هاي جنسيتي، باراك اوباما، رئيس جمهور پيشين ايالات متحده نيز سياستي به نام tactic women used را براي از بين بردن هرگونه تبعيض جنسيتي ميان كارمندان قرار داده بود.اگر مشاهده كرديد كه آن همكار رئيس نماي شما ايده اي را به يكي ديگر از همكاران شما تحميل مي كند براي حمايت از او برخيزيد. اين كار مي تواند اين پيام را به همراه داشته باشد كه صداهايي كه در آن مجموعه وجود دارند به گوش مي رسند.

 

۴- به رئيس مراجعه كنيد

به گزارش تالاب اگر تمام راهكارها و صبوري ها را در مورد فرد موردنظر انجام داديد اما نتيجه اي دريافت نكرديد بهتر است به رئيس تان مراجعه كنيد. البته همواره همه تلاش خود را بكنيد كه اين آخرين راهكار باشد.حتي اگر اين كار را هم مي كنيد همكار خود را در نظر رئيس بيش از واقعيت خار و خفيف نكنيد چرا كه با اين كار نشان خواهيد داد كه با او رقابت يا به او حسادت مي كنيد.

 

مي توانيد به رئيس خود بگوييد كه مايل هستيد نقش بيشتري را در گروه برعهده بگيريد و براي رسيدن به اين هدف بايد چه كارهايي را انجام دهيد. با اين كار رئيس شما در خواهد يافت كه اين تنها همكاران شما نيستند كه مايل به پيشرفت در كارشان هستند.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/پيشگيري-از-موقعي-كه-همكار-با-شما-مانند-ر.html

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

۱۷ بازديد

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

اصول هاي نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

هميشه افراد و مخصوصا افراد كاسب و كارمند بايد نگاهشان از يه طرف به خرج منز و از طرفي ديگر جيب پولشان در ادامه نكاتي موفقيت آميز در زندگي را بخوانيد.

 

به گزارش تالاب خريد كردن و پول خرج كردن در زندگي اگر بر طبق اصول نباشد مي تواند منجر به مشكلات مالي در آينده شود و بهتر است تا بهينه خريد كردن را ياد بگيريم. فروشگاه ها در فصل تخفيف هستند و شما از اين فروشگاه به آن فروشگاه سرك مي كشيد، احساس مي كنيد بهترين زمان خريد است و عجله داريد پول خود را هر طور ممكن است خرج كنيد.

 

مراقبت هاي عقلي و منطقي از زندگي مالي

برخي افراد چنان در مصرف پول خود عجله مي كنند كه در نهايت خود را در حال استفاده از پول هاي به دست نيامده مي يابند. بدين معنا كه براي رسيدن به خواسته هاي رنگارنگ و گاه عجيب، پول ها را حتي پيش از دريافت خرج مي كنند.بر اساس پژوهش ها، ريشه اين ولخرجي ها در پيوند ميان احساسات و پول نهفته است.

 

براي برخي افراد درك اين رابطه و تاثير احساسات روي تصميمات بسيار دشوار است. آنها به اين سطح از فهم مسئله نرسيده اند كه نحوه تصميم گيري درباره پول به صورت جدي با شيوه هاي مواجهه احساسي و عواطف پيرامون هر تصميم مرتبط است.آنها ريشه هاي پنهان تصميمات خود را نمي بينند و متاسفانه بهاي اين درك نادرست را مي پردازند؛ بهايي كه ممكن است بسيار گزاف باشد.

 

همين مسائل احساسي باعث مي شود بسياري افراد پول را به دلايل بيهوده اي به كار برند. اين دلايل هر چند در ظاهر منطقي و معقول اند اما در واقع پوششي منطقي روي احساسات خاص اند و ناخودآگاه منابع مالي فرد را نابود مي كنند.احساس نادرست ديگري كه ممكن است در برخي ظاهر شود، ميل به خريدن همه چيز از جمله محبت است.

 

ممكن است فردي كه درآمد و ثروتي مناسب دارد، سعي كند محبت و علاقه ديگران را با ولخرجي به دست آورداگر مي خواهيد از چند و چون اين خطاهاي احساسي و ارتباط آنها با پول مطلع شويد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد زيرا در موارد زير، نمونه هاي برجسته اي از احساسات نادرست منتهي به ولخرجي را به شما معرفي كرده ايم.

 

اگر اين احساسات را بشناسيد با اندكي كنترل و تلاش مي توانيد در زمان تصميم گيري مانع تاثير آنها شويد و پول خود را از هدر رفتن حفظ كنيد.

 

تمايل پيوسته به خريد

بسياري از ما زماني كه احساس افسردگي، نگراني و تنهايي مي كنيم، براي تغيير حال خود به اقدامات افراطي روي مي آوريم. براي نمونه، برخي بيش از اندازه غذا مي خورند يا مواد مخدر و الكل مصرف مي كنند؛ اقداماتي كه نه تنها به حل مسئله كمك نمي كند بلكه در نهايت مخرب از كار در مي آيد.

 

به گزارش تالاب حال جالب است بدانيد كه يكي از مهم ترين نمونه هاي كنترل شرايط نامناسب رواني، روي آوردن به خريد پيوسته است. حتما افرادي را ديده ايد كه در وضعيت هاي سخت براي كنترل احساسات خود به خيابان مي روند و هر چيزي را بي توجه به قيمت و كاربرد مي خرند. اين گونه خريدهاي بيهوده، معمولا سراسر بي مصرف هستند و با دور ريختن پول فرقي ندارند.

 

فرد با خريدن يك لباس، كفش و حتي خريدهاي گران قيمت تري چون خودرو سعي مي كند افسردگي و اضطراب خود را كنترل كند، غافل از آن كه اين روش تنها چند دقيقه يا در نهايت چند ساعت موثر است و حالت رواني ناخوشايند، به سرعت باز خواهد گشت.اگر شما نيز از جمله چنين افرادي هستيد، بايد در اولين فرصت اين عادت را كنار بگذاريد.

 

سعي كنيد روش هاي جايگزين براي تغيير حال روحي خود پيدا كنيد و از هدر دادن پول براي شادماني موقت دست برداريد. اگر نگراني و افسردگي شما جدي است، بي شك نيازمند كمك تخصصي و پزشي خواهيد بود؛ كمكي كه با صرف مقدار كمي پول، مسئله را از اساس برطرف خواهد كرد. در كنار اين امر، استفاده از روابط و حلقه هاي حمايتي نيز در چنين لحظاتي موثر است.

 

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

دست كم گرفتن شرايط سخت در آينده

ممكن است افراد با وضعيت هاي خاصي رشد كرده باشند و به دلايل مختلف به اين باور برسند كه هميشه موفق اند. در حالي كه زندگي روندي چرخه اي دارد و دوره هاي سخت حتما فرا خواهند رسيد. دوره هايي كه اگر از پيش براي آنها آماده نشده باشيد، بي شك تمام زندگي شما را نابود خواهد كرد.

 

افرادي كه جهان را اين گونه مي نگرند، اغلب ولخرج هايي هستند كه بدون توجه به بودجه و پس انداز اقدام به خريد و معامله مي كنند. آنها هيچ تفاوتي ميان نياز و ميل ناگهاني قائل نمي شوند و بدتر اينكه همين ديدگاه را به فرزندان خود نيز مي آموزانند. به اين ترتيب نه تنها خودشان را در برابر سختي ها ناتوان مي سازند، بلكه با آموزش نامناسب، نسل هاي بعدي را نيز با خطراتي مشابه مواجه مي كنند.

 

در صورتي كه با چنين احساساتي مواجه ايد بايد به سرعت راهي براي كنترل آن بيابيد. بودجه بندي فرآيندي است كه مي تواند اين مشكل را درمان كند. راهنمايي هاي بي شماري در اين زمينه ارائه شده است كه با استفاده از آنها مي توانيد فرآيند بودجه بندي را با سهولت بيشتر به مقصد برسانيد.

 

كمك بيش از حد به ديگران

ثروت و پول بدون آن كه در جهت خير عمومي به كار گرفته شود، هيچ معنايي ندارد. اگر از پول و درآمد خود براي كمك به ديگران استفاده نكنيد، ارزش واقعي انسانيت را نخواهيد شناخت و احساس خوشبختي واقعي را نخواهيد چشيد اما همين اقدام مقدس و والا نيز اگر از احساسات نامطلوب سرچشمه گرفته باشد، در نهايت اثر معكوس خواهد داشت.

 

براي نمونه بسياري از افراد پس از موفقيت، دچار نوعي حس گناه مي شوند و ناخودآگاه خود را مسئول ناكامي ديگران مي دانند.اين برداشت نادرست ممكن است به صورت اقدامي جبراني درآيد و فرد بدون حساب و كتاب، درآمدها و منابع مالي خود را صرف كمك به ديگران كند؛ در حالي كه برخي از آنها اساسا نياز چنداني هم به اين كمك ها ندارند.

 

فرد با خريدن يك لباس، كفش و حتي خريدهاي گران قيمت تري چون خودرو سعي مي كند افسردگي و اضطراب خود را كنترل كند، غافل از آن كه اين روش تنها چند دقيقه يا در نهايت چند ساعت موثر است

 

خريدن عشق و محبت

احساس نادرست ديگري كه ممكن است در برخي ظاهر شود، ميل به خريدن همه چيز از جمله محبت است. ممكن است فردي كه درآمد و ثروتي مناسب دارد، سعي كند محبت و علاقه ديگران را با ولخرجي به دست آورد. به طور مثال، هزينه هاي زيادي را صرف گروه هاي دوستي كند و يا براي جلب نظر مرد يا زن مورد علاقه خود،

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/اصول-هاي-نگهداشتن-به-موقع-پول-و-خريد-درس.html

راهنماي خريد تنور برقي

۲۳ بازديد

براي پخت انواع نان به يك تنور نياز داريم. آيا تابه‌حال تنورهاي مختلف براي پخت نان را ديده‌ايد؟ در گذشته در اكثر خانه‌ها يك تنور گازي يا سنگي براي پخت نان وجود داشت كه هنوز هم در برخي از روستاها مي‌توان اين تنور‌ها را ديد. با پيشرفت تكنولوژي، تنور برقي هم ساخته شده است تا پخت نان را در خانه‌هاي امروزي امكان‌پذير كند. 
علاوه بر فر گازي و آون توستر، با استفاده از تنور برقي مي‌توانيد در خانه نان مورد علاقه خود را آماده كنيد.البته با گذشت زمان و افزايش تعداد نانوايي‌ها در هر محله، پخت نان در خانه بسيار كم شد؛ اما هنوز هم افرادي هستند كه دوست دارند نان‌هاي مختلف را در خانه خود درست كنند و از آشپزي لذت ببرند. علاوه بر فر گازي و آون توستر، با استفاده از تنور برقي مي‌توانيد در خانه نان مورد علاقه خود را آماده كنيد. اگر اين دستگاه را در منزل نداريد و به فكر خريد يكي از آن‌ها هستيد، بهتر است كه ابتدا نكات زير را درباره تنور برقي بدانيد. 
۱- تنور برقي يك دستگاه بسيار ساده است و كار كردن با آن اصلا كار سختي نيست و به مهارت زيادي نياز ندارد. با استفاده از اين دستگاه مي‌توانيد در منزل نان‌هاي مختلفي مانند نان لواش، پيتا و خوراكي‌هاي خوشمزه‌اي مانند كرپ براي خود درست كنيد. وجود اين دستگاه در آشپزخانه ضروري نيست؛ پس اگر علاقه‌اي به پخت نان نداريد بهتر است كه هزينه خود را هدر ندهيد. 
۲- يك صفحه محدب روي اين دستگاه قرار دارد كه به وسيله انرژي برق به سرعت داغ مي‌شود و مي توانيد با قرار دادن خمير روي آن، در مدت زمان كوتاهي يك نان خوشمزه داشته باشيد. در زير اين صفحه محدب، چند المنت وجود دارد كه به سرعت داغ مي‌شوند و حرارت را به صفحه منتقل مي‌كنند. 
نكات خريد تنور برقي
۳- اين صفحه محدب بايد از جنس نچسب مانند تفلون باشد تا خميري كه روي صفحه قرار مي‌دهيد به آن نچسبد و نان خراب نشود. شست‌وشو اين نوع جنس‌ها بسيار راحت است؛ زيرا مواد غذايي به آن‌ها نمي‌چسبند. بايد مراقب باشيد كه روي اين صفحه خراشي ايجاد نشود و لايه نچسب آن كنده نشود؛ به همين دليل هنگام پخت نان بايد از ابزار چوبي و پلاستيكي استفاده كنيد.
۴- تنور برقي نيز مانند دستگاه‌هاي ديگر، سايز و اندازه متفاوتي دارد. هنگام خريد بهتر است كه سايز مناسب براي خود را انتخاب كنيد؛ يعني هم به فضاي نگهداري آن در آشپزخانه و هم به سايز ناني كه قصد داريد بپزيد توجه كنيد. اگر در انتخاب سايز دقت نكنيد، بعد از مدتي اصلا از تنور خود استفاده نمي‌كنيد يا جايي براي نگهداري آن نخواهيد داشت؛ در نتيجه پول خود را هدر مي‌دهيد. 
هنگام خريد تنور برقي به برچسب روي دستگاه توجه كنيد و ميزان مصرف انرژي آن را بررسي كنيد.۵- هنگام خريد تنور برقي به برچسب روي دستگاه توجه كنيد و ميزان مصرف انرژي آن را بررسي كنيد. اين دستگاه انرژي خيلي زيادي مصرف نمي‌كند و بايد تقريبا ۱۸۰۰ وات توان داشته باشد. مدت زمان استفاده از تنور برقي كوتاه و در حد چند دقيقه است؛ به همين علت لازم نيست كه نگران مصرف برق باشيد. 
۶- اگر كمي در آشپزي خلاقيت داشته باشيد مي‌توانيد با استفاده از اين دستگاه، غذاها و دسرهاي مختلفي مانند وافل، استيك و… را نيز درست كنيد

منبع:

https://saripan.ir/%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/