آرشیو آذر ماه 1399

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

راهنماي خريد هديه براي مرد

۳۰ بازديد

هديه براي مردان شجاعافراد شجاع ، صادق ، بهترين هديه براي مردان سخت كوش و با انگيزه هستند و صادقانه احساسات خود را ابراز مي كنند و كادوهايي را دوست دارند كه براي رسيدن به اهدافشان مفيد باشد ، بنابراين هديه ايده آل براي آنها هداياي عملي مانند تلفن ، لپ تاپ ، فلش است. ، كتاب و ... اگر ورزش يا هنري خاص است ، به او هديه مربوط به هنر خود بدهيد.
يك فرد شجاع ، حتي اگر هديه شما را خيلي دوست نداشته باشد زيرا قدرت كنترل احساسات خود را دارد ، با او رفتاري را انجام مي دهد كه شما احساس نمي كنيد.
واكنش به هديه
ايده هاي هديه براي آقايانهديه اي براي يك مرد خودشيفتهخودشيفتگان خاص و مهم قلمداد مي شوند و عاشق دريافت ويژه ترين هديه هستند. اگر مي خواهيد براي يك فرد جاه طلب و خودشيفته هديه بخريد ، مشكلي وجود دارد ، زيرا هديه بايد متناسب با سليقه او باشد و او آن را در شأن خود مي داند.
ساعتهاي اصلي يا هداياي گران قيمت مانند لباس هايي با مارك هاي خاص و مارك هاي خاص و مواد خاصي مانند ابريشم ، عطر مخصوص با بسته بندي بسيار شيك هديه خوبي براي اين دسته از افراد است.
هداياي گران قيمت
چه هديه اي براي مردان خودشيفته بگيريم؟هديه براي مرد احساساتياين افراد بسيار احساساتي و عاشقانه هستند و تمام تلاش خود را براي جلب رضايت ديگران انجام مي دهند. وظيفه شناسي ويژگي ديگر آنهاست. به همين دليل رعايت آداب و رسوم هديه دادن براي آنها مهم است.
دريافت هديه براي آنها احساسي تر است ، بنابراين در روزهاي تولد ، مناسبت ها و سالگردهاي مهم هديه خود را هديه دهيد و يك دسته گل يا يك دسته گل در كنار هديه خود قرار دهيد. يك عطر يا ادكلن معروف به همراه يك بسته شكلات يا يك سي دي با موسيقي كلاسيك و رمانتيك هداياي خوبي براي اين افراد است.
هديه گل به يك مرد
هديه اي مناسب براي مردان احساساتيهداياي ويژه مردان و زنان زندگي ماساعت مردانه:
اين يكي از هداياي مناسب و جالب براي آقايان است ، ساعت هايي كه تنوع زيادي دارند و شما مي توانيد متناسب با وضعيت مالي خود آن را تهيه كنيد.
لباس مردانه:
انواع مختلف لباس مردانه مانند كت و شلوار ، پيراهن ، شلوار ، تي شرت ، كلاه و ... هداياي مناسبي براي آقايان است ، فقط با سليقه آن آشنا شويد.

تزيين حلوا - سري دوم

۳۰ بازديد

 

نمونه هاي زيباي تزيين حلوا(1)

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

 

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

 

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

 

تزيين حلوا,تزيين كردن حلوا

 

تزيين حلوا

منبع:

قوانين طلايي اسباب كشي

۳۰ بازديد



 

 

نكات اسباب كشي , قوانين اسباب كشي

 

محتواي هر بسته و جعبه را با ماژيك روي آن بنويسيد. به اين ترتيب هنگام جابه جايي مي دانيد كه كدام جعبه به آشپزخانه، كدام يك به اتاق خواب و كدام يك به اتاق نشيمن بايد منتقل شود.

 

هر جعبه را به محض ورود به منزل در بخش مربوط به خود قرار دهيد و هرگز جعبه اي را كه مربوط به اتاق خواب است درون اتاق ديگر باز نكنيد چون ساعت ها مشغول جمع كردن و انتقال دوباره آن مي شويد.

 

سعي كنيد از محتويات درون هر جعبه فهرستي در دسترس داشته باشيد تا به اين ترتيب امكان پيدا كردن وسايلي كه احتياج فوري به آن را داريد، راحت تر باشد.

 

پس از انتقال مبلمان و وسايل بزرگ و قرار گرفتن وسايل برقي در جاي خود سراغ جعبه هاي آشپزخانه برويد و با مهم ترين آن ها شروع كنيد.

 

 

بهترين روش براي چيدن لوازم و ابزار آشپزخانه آن است كه از وسايل مهم و ضروري شروع كنيد و جعبه وسايلي را كه كمتر به كارتان مي آيد در آخرين مرحله مرتب كنيد و آن را در گوشه اي قرار دهيد.

 

 

برنامه ريزي كنيد و از اعضاي خانواده نيز براي چيدمان وسايل كمك بگيريد. مثلا از بچه ها بخواهيد لباس ها و كمدهاي خود را خودشان مرتب و تنظيم كنند.

 

پس از آن كه وسايل بزرگ آشپزخانه و ظروف را در جاي خود قرار داديد جعبه هاي خالي را جمع كنيد تا ابزارهاي كوچك ميان كارتون ها گم نشوند.

 

دقت داشته باشيد كه هميشه از اجسام، ابزار و ظروف بزرگ تر به سمت وسايل كوچك تر حركت كنيد. به اين ترتيب راحت تر به فضاي اطراف تان نظم مي دهيد و آرامش بيشتري پيدا مي كنيد

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/moving-golden-rules1.html

خلاص شدن از شر سيم هاي اضافي

۲۲ بازديد

 

سيم وسايل برقي, سيم

 

 

مرتب كردن لوازم الكترونيكي يكي ازدغدغه هاي هميشگي خانم هاي خانه است و گاهي اوقات ديگر اعضاي خانواده را نيز به ستوه مي آورد.

 

وسايل الكترونيك  بسيار حساس هستند و كوچكترين مشكلي مي تواند آن ها را از حالت عادي خارج كند. براي مثال كابل ها و سيم هاي اين وسايل با كوچكترين برخوردي مي توانند قطع شوند و يا اشكالاتي در آن ها پيش مي آيد.

 

در اينجا چند راه براي مرتب كردن بيشتر وسايل الكترونيكي كه شما را اذيت مي كند پيشنهاد مي دهيم:

 

استفاده از جوراب :

معمولا سيم هاي دستگاه هاي الكترونيكي باعث ايجاد بهم ريختگي مي شوند و گاهي فضاي زيادي را اشغال ميكنند. براي جلوگيري از اين بهم ريختگي ميتوان از يك جوراب استفاده كرد. ابتدا بايد دو سر جوراب را باز كنيد و سپس سيم ها را از داخل آن رد كنيد اين كار باعث مي شود تا سيم ها به نظم خاصي در آيند.

 

سيم اضافي, سيم وسايل برقي, جمع كردن سيم, سيم هاي برق, مرتب كردن سيم لوازم برقي, سيم كابل, سيم برق

 

جعبه هاي نوار كاست:

نوار كاست ها ديگر از دور خارج شده اند ولي مي توانيم از جعبه هاي خالي آن ها استفاده كنيم. براي مثال مي توانيد هندسفري يا كابل هاي USB خود را درون آن ها قرار دهيد تا هم جاي كمتري مصرف كند هم موجب شلوغي كشوي شما نشود.

 

سيم وسايل برقي, سيم

 

داخل اتاق خواب:

در داخل اتاق چند كابل هميشه وجود دارد و از آن ها مي توان به سيم تلفن يا سيم لامپ رو ميزي و گاهي اوقات سيم هاي مربوط به وسايل ديگر است. در اين مواقع معمولا پشت ميز ها پر از سيم هاي متفاوت است و جلوه بدي دارد.  براي اينكه اين نابه ساماني را درست كنيد مي توانيد خيلي راحت سيم ها را از كنار پايه ها به پايين آوريد.

 

 

در آشپزخانه:

بيشتر وسايل آشپزخانه به برق نياز دارند و اين برق را بايد به وسيله سيم هايي بگيرند معمولا بر روي كابينت آشپزخانه ها پر از سيم هاي متفاوت است اين سيم ها از ماشين لباسشويي تا يك آبميوه گيري كوچك را شامل مي شوند. ديگر مسئله اين است كه پريزها نيز در آشپزخانه تعداد كمي دارند.

 

سيم وسايل برقي, سيم

 

براي حل اين مشكل تنها كافي است تا يك چند راهي بگيريد و از همه وسايل الكترونيكي در يك زمان استفاده كنيد. اين كارهمچنين از شلوغ شدن كابينت نيز جلوگيري مي كند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/few-simple-get-rid-pesky-wires.html

اصول چيدمان ميز صبحانه براي يك پذيرايي شيك

۲۶ بازديد



صبحانه مهمترين وعده غذا در طول روز است، اما متاسفانه بدليل كمبود وقت و استرس هاي زندگي امروز، آنطور كه شايسته است مورد توجه قرار نمي گيرد. خوردن يك صبحانه خوب و لذت بخش مي‌تواند به آغاز يك روز پرنشاط و مفرح كمك شاياني نمايد. توصيه ما به شما اين است كه حتي اگر در روز هاي عادي فرصت كافي نداريد،حداقل در ايام تعطيل با خوردن يك صبحانه مجلل لذت آن را تجربه كنيد. بهترين نكته در مورد صبحانه اين است كه طبق تحقيق متخصصان تغذيه، هر قدر صبحانه كامل تر ميل شود اشتهاي كاذب در طول روز كاهش مي يابد و اين امر مي تواند به كاهش وزن افراد كمك كند تا جايي كه يكي از اركان هر رژيم لاغري، صبحانه كامل است. پس صبحانه را مفصل ميل كنيد!

واضح است كه چيدمان ميز صبحانه، در هر چه دلچسب تر و دل نشين تر كردن اين تجربه نقش بسزايي دارد. آماده‌كردن صبحانه يا ميان‌ وعده بين صبحانه و نهار (brunch) خواه رسمي و خواه غيررسمي، براي جذابيت بيشتر نيازمند رعايت اصولي است كه ما آن ‌ها را براي شما بر مي شماريم:

مكان صبحانه
محل سرو صبحانه مي تواند همان ميز ناهار خوري باشد، اما چون در هنگام صرف صبحانه معمولا فقط اعضاي خانواده حضور دارند استفاده از يك ميز كوچكتر فضايي صميمي و رمانتيك تر بوجود خواهد آورد. سعي كنيد ميز خود را در محلي قرار دهيد كه نور طبيعي داشته باشد تا نور صبحگاهي انرژي مضاعفي به شما بدهد. استفاده از گل يا گياهان در سر ميز يا اطراف آن به شدت توصيه مي شود.

راهنماي چيدمان ميز صبحانه,تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه شيك

ميز خود را محلي قرار دهيد كه نور طبيعي داشته باشد تا نور صبحگاهي انرژي مضاعفي به شما بدهد


آيا روميزي لازم است؟
استفاده از روميزي اجباري نيست هرچند كه روميزي با رنگ هاي شاد و نقش متناسب با دكور محيط به كيفيت صبحانه مي افزايد ولي اگر سطح روي ميز شما زيبا و نفيس است استفاده از زير بشقابي و رانر به جاي روميزي به شما اين امكان را مي دهد كه زيبايي ميزتان را به نمايش بگذاريد.

 

فوت كوزه‌گري چيدمان ميز صبحانه,چيدمان ميز صبحانه

اگر روي ميز شما زيبا است با استفاده از زير بشقابي و رانر مي توانيد ميز خود را زيباتر كنيد


چينش ابتدايي ميز صبحانه
وسايل خوردن صبحانه ( بشقاب ها، قاشق چايخوري، كارد و چنگال) را بر اساس ميزان استفاده و كاربرد آن ها بچينيد. يك قانون ساده را هرگز فراموش نكنيد؛ «وسايل غيركاربردي را از سر ميز برداريد».

 

راهنماي چينش ميز صبحانه, اصول و نحوه چيدمان ميز صبحانه

وسايل خوردن صبحانه را بر اساس ميزان استفاده و كاربرد آن ها بچينيد


چيدن ميز صبحانه را از چپ به راست شروع كنيد!
بشقاب مخصوص نان و كره را به همراه يك كارد صبحانه (براي ماليدن كره) روي ميز بچينيد؛ سرو نان تست شده كَره‌اي يا مافين در اين چيدمان عالي است.

 

تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه مجلل,مهارت هاي چيدمان ميز صبحانه

بشقاب مخصوص نان و كره را به همراه يك كارد صبحانه روي ميز بچينيد


دستمال سفره
دستمال سفره كه بسيار مهم است بايد پارچه‌اي باشد و در سمت چنگال قرار مي‌گيرد، براي زيباتر شدن جلوه ميز مي‌توان از دستمال سفره متناسب با رنگ ظروف چيني استفاده كرد و آن را به شيوه‌اي هنرمندانه تا زد. مي‌توانيد دستمال‌هاي سفره را داخل حلقه مخصوص آن قرار دهيد.

 

تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه شيك, اصول چيدمان ميز صبحانه

دستمال سفره كه بسيار مهم است بايد پارچه‌اي باشد و در سمت چنگال قرار مي‌گيرد


اندازه بشقاب ميز صبحانه
اندازه بشقاب ناهار براي سرو صبحانه نيز مناسب است، اما مي‌توان از بشقاب كوچكتر نيز استفاده كرد. به طور كلي استفاده از ظروف و بشقاب هاي بزرگتر در صورتي كه فضاي ميز شما اجازه ميدهد به زيبايي چيدمان شما كمك خواهد كرد. چنانچه قصد سرو ميوه جات خشك و غلات با شير، كورن فلكس، حليم يا خوراك هاي ويژه صبحانه را داريد، كاسه مخصوص سرو آن را در وسط بشقاب قرار دهيد و قاشق غذاخوري را به ليست ملزومات اضافه كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/layout1-breakfast1-table1.html

نكاتي براي خريد كفش تابستاني

۳۳ بازديد

 

نكاتي براي خريد كفش تابستاني, نكته هايي براي خريد كفش

كفي كفش بايد با سبكي و نازكي، سلامت پا را نيز حفظ كند

 

هوا با نشان دادن روي گرم خود در آخرين ماه بهار همه را وادار به تجهيز براي روزهاي داغ تابستان كرده است. اين تجهيز طبق معمول هر سال از خريد لباس هاي نازك تر و روشن آغاز مي شود و تا كفش‌ و صندل هاي خنك و رنگي ادامه پيدا مي كند.

 

در اين ميان انتخاب يك كفش تابستاني راحت و كارا كمي سخت تر از ساير پوشاك است؛ كفشي كه سبك، نرم، راحت و خنك باشد و كفي آن همزمان با سبكي و نازكي، سلامت پا را نيز حفظ كند.

 

ما براي انتخاب يك كفش تابستاني مناسب پنج نكته را براي شما گردآوري كرده‌ايم كه اميدواريم در خريد كفش امسال به كارتان بيايد.

 

به كيفيت كفش فكر كنيد

مهم است كه كفش تابستاني خود را با چه كيفيتي مي خريد. اين تصور كه با پيش فرض خريد يك كفش ارزان به سراغ هر نوع فلت و يا صندل برويد، اشتباه است. درست است كه كفش هاي تابستاني به ظاهر كوچك، سبك و ارزان مي آيند اما اشتباه در انتخاب كيفيت مناسب به سلامت پاي شما به شدت آسيب مي زند. اين كفش ها به دليل برش هاي خاص و كفي هاي نازك به صورت عادي امكان آسيب رساندن به پا را دارند پس بيش از اهميت به شكل و شمايل و رنگ و قيمت آنها به كيفيت شان فكر كنيد.

 

خريد كفش تابستاني,راهنماي خريد كفش تابستاني

بيش از اهميت به شكل و شمايل و رنگ و قيمت كفش هاي تابستاني به كيفيت شان فكر كنيد

 

سبك و راحت انتخاب كنيد

تابستان مترادف است با پياده روي زياد. اين يعني شما بايد كفشي را انتخاب كنيد كه وزن زيادي نداشته باشد و شما را در پياده روي هاي طولاني مدت آزار ندهد. به اين موضوع خاصيت ارتجاعي و كششي رويه و كفي را نيز اضافه كنيد. به عنوان مثال در اين مورد كفش هايي با كفي چرم مصنوعي و يا رويه ي پارچه‌ اي مي تواند انتخابي مناسب باشد. همچنين به اين موضوع توجه كنيد كه بايد كفش خود را با نيم تا يك شماره بزرگتر از سايز عادي خود انتخاب كنيد تا ورم عادي پا در فصل تابستان و نيز ورم آن بعد از يك پياده روي در گرما را تاب بياورد.

 

نكاتي براي انتخاب كفش تابستاني, نكاتي براي انتخاب و خريد كفش تابستاني

كفش هايي با كفي چرم مصنوعي و يا رويه ي پارچه‌ اي مي تواند انتخابي مناسب باشد

 

 

به تنفس پاي خود اهميت بدهيد

تنها موضوع مهم در انتخاب كفش تابستاني اين نيست كه بخشي از رويه ي آن باز باشد و يا بند داشته باشد، هرچند كه رويه ي كفشي كه انتخاب مي كنيد، بسيار كم حجم و كوچك باشد اما باز هم جنس پارچه ي به كار رفته در آن اهميت دارد. يك بند پلاستيكي كه به پاي شما مي چسبد و يا رويه‌ي كوچكي كه باعث مي شود پاي شما در همان نقطه مقدار بسيار زيادي عرق كند، انتخاب خوبي نيست. اين انتخاب شماست كه مي خواهيد با كفش تابستاني جوراب به پا داشته باشيد و يا خير اما به اين موضوع توجه كنيد كه رويه ي كفش بايد در همان قسمت هاي محدود نيز به پا اجازه ي تنفس بدهد.

 

 

در انتخاب رنگ دقت كنيد

مهم است كه كفش تابستاني خود را با چه لباسي هماهنگ مي كنيد. ممكن است زيبايي و يا زرق و برق يك كفش تابستاني شما را مجذوب خود كند اما بعد از آنكه آن را تحويل گرفتيد به اين موضوع فكر كنيد كه چگونه آن را با لباس هاي تابستاني هميشگي تان ست كنيد. اگر عادت داريد در تابستان لباس هاي سفيد و يا بسيار كم رنگ بپوشيد مي توانيد در انتخاب رنگ كفش خود آزادانه تر عمل كنيد. اما اگر به يك طيف رنگ مانند آبي و يا سبز تمايل داريد، كمي بيشتر تأمل كنيد. همچنين مي توانيد از رنگ هاي خنثي براي همراهي با انواع لباس ها استفاده كنيد.

 

نكاتي براي انتخاب كفش تابستاني, نكاتي براي انتخاب و خريد كفش تابستاني

كفش تابستاني خود را با چه لباسي هماهنگ مي كنيد

 

جسورانه انتخاب كنيد

در انتخاب كفش تابستاني هراس نداشته باشيد. ممكن است اهل پوشيدن كفش هاي باز نباشيد و براي تابستان به يك جفت فلت آن هم با اكراه بسنده كنيد. اما پيشنهاد مي كنيم تابستان امسال كمي جسورانه از انتخاب هاي سنتي و هميشگي خود فاصله بگيريد و يك صندل زيبا بخريد. چنين انتخابي تيپ ظاهري شما را تا اندازه ي زيادي تغيير خواهد داد. در هر حال كفش هاي تابستاني بيش از كفش هاي فصل زمستان كه در گل و لاي فرو مي روند خود را نشان مي دهند.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips2-buying-summer-shoes1.html

چيدمان غير رسمي ميز غذاخوري

۳۲ بازديد

 

 

چيدمان ميز غذا خوري : غيررسمي (informal)

چيدمان ميز غيررسمي عموما بيشتر از ساير موارد مورد استفاده قرار مي گيرد. از اين چيدمان مي توان براي عروسي هاي دوستانه، مهماني شام و يا هر مهماني كه نياز به چيدمان ميز دارد اما نه چيدمان رسمي.

تفاوت هايي مابين چيدمان رسمي غير رسمي وجود دارد. در چيدمان غيررسمي تعداد ظروف و ليوان هاي كمتري استفاده مي شود همچنين معمولا از بشقاب كره خوري در چيدمان غيررسمي استفاده نمي شود.

 

چيدمان رسمي و غير رسمي ميز غذاخوري, دكوراسيون و چيدمان ميز غذاخوري

در چيدمان غيررسمي تعداد ظروف و ليوان هاي كمتري استفاده مي شود

 

قسمت هاي مختلف چيدمان غيررسمي
مركز
بشقاب غذا
اين بشقاب قبل از وعده بعدي و معمولا در بالاي شارژر قرار دارد.

 

دستمال
دستمال تا شده بر روي بشقاب قرار داده مي شود.

 

كارت منو
كارت منو مي تواند بالاي سرويس بشقاب و يا بر روي دستمال قرار داده شود.

 

چيدمان غير رسمي ميزغذاخوري,نكاتي براي چيدمان غير رسمي ميزغذاخوري

كارت منو مي تواند بالاي سرويس بشقاب و يا بر روي دستمال قرار داده شود

 

سمت چپ
چنگال سالاد
سالاد دومين وعده ي غذايي است كه سرو مي شود. بنابراين چنگال سالاد در لبه ي بيروني قرار داده شده است. چنگال سالاد كوچكتر از چنگال شام است.

 

چنگال شام
چنگال شام بزرگترين چنگال است و درست سمت چپ شارژر قرار داده مي شود.

 

تفاوت چيدمان ميز غذاخوري و ناهار, طرز چيدن ميز غذاخوري

چنگال شام بزرگترين چنگال است و درست سمت چپ شارژر قرار داده مي شود

 

 

سمت راست
قاشق سوپ خوري
سوپ اولين وعده اي است كه سرو مي شود بنابراين قاشق آن در بيروني ترين قسمت قرار مي گيرد.

 

 

كارد سالاد
سالاد پس از سوپ سرو مي شود بنابراين كارد سالاد سمت چپ قاشق سوپ خوري قرار مي گيرد.

 

كارد شام
كارد شام سمت راست بشقاب بعد از چنگال شام قرار مي گيرد.

 

اصول چيدن ميز غذاخوري,چيدمان هاي مختلف ميز غذاخوري

كارد شام سمت راست بشقاب بعد از چنگال شام قرار مي گيرد

 

بالا
قاشق دسرخوري
اين قاشق درست بالاي بشقاب غذا قرار مي گيرد و كوچكترين قاشق در چيدمان ميز است.

 

ليوان آب
بزرگترين ليوان سرميز است.

 منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/informal-layout2-dining-table.html

8 نكته هنگام خريد لباس

۳۵ بازديد

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips8-buying2-clothes.html

آيا شما از جمله كساني هستيد كه لباس را فقط براي آويزان كردن در كمد لباس هايتان مي خريد و از بيشتر آنها استفاده نمي كنيد؟

 

ممكن است به هنگام خريد لباس از اينكه لباسي را خريده ايد، كاملا راضي باشيد اما هنگامي كه به خانه برمي گرديد و آن را پرو مي كنيد، كاملا از خريدتان پشيمان شويد.

 

كالين مگارو ( Colin Megaro ) فردي مشهور و معروف در سبك و مد در لس آنجلس است. او مي گويد: «نگران نباشيد. شما مي‌توانيد باز هم از لباس هايي كه فقط در كمد لباس هايتان قرار داده ايد، استفاده كنيد و دوباره آنها را بپوشيد.»

 

در اينجا هشت نكته به هنگام خريد لباس برايتان بيان شده است كه توجه به اين نكات در نهايت باعث مي شود كه شما از ديدن كمد لباس هايتان لذت ببريد و تمامي لباس هاي خود را دوست داشته باشيد.

 

1. به مواد استفاده شده در الياف پارچه دقت كنيد

كارول ديويدسون، بنيانگذار مد و مشاور در نيويورك مي گويد: «از خود بپرسيد كه آيا اين لباس نياز به مراقبت هاي ويژه هنگام استفاده و شست و شو دارد و مثلا اگر قرار است من ٣٠ دلار براي خريد اين لباس هزينه كنم، آنگاه شست و شوي اين لباس راحت است يا اينكه رنگ مي دهد و شستن آن بسيار سخت است و اين يك نشانه بر مطمئن‌بودن الياف استفاده‌شده در آن است.

 

2. چروك شدن پارچه را امتحان كنيد

براي اينكه مطمئن باشيد كه لباسي را كه قرار است در طول روز به تن داشته باشيد، به زودي چروك نمي شود بايد براي چند ثانيه پارچه آن را در دست مچاله كنيد و ببينيد كه به راحتي چروك مي شود يا نه. به اين ترتيب اگر به راحتي چروك نشد، از جنس پارچه استفاده شده در آن كاملا مطمئن مي شويد و از اين لحاظ مشكلي برايتان پيش نخواهد آمد.

 

راهنماي خريد لباس, نكته هايي براي خريد لباس

چند ثانيه پارچه را در دست مچاله كنيد و ببينيد كه به راحتي چروك مي شود يا نه

 

3. سعي كنيد لباس را قبل از خريد پرو كنيد

دل روسو (Del Russo) فعال در مد و سبك و شيوه زندگي در شهر نيويورك مي گويد: «برخي از خانم‌ها فقط به هنگام خريد به مدل و اندازه لباس نگاه مي كنند و بدون آنكه بخواهند آن را پرو كنند، آن را مي خرند؛ اما اين اشتباه است و بايد سعي كنيد لباس هايي را انتخاب كنيد كه قابل پروكردن باشند و فروشنده اجازه پوشيدن آن را قبل از خريد به شما داده باشد تا هنگامي كه به خانه برمي گرديد و آن را مي پوشيد، از فرم لباس در بدنتان پشيمان نشويد.»

 

4. به رنگ ها و مدل لباس هايتان تنوع دهيد

بسياري از ما سبك و سليقه و رنگ هاي مورد علاقه خود را به هنگام خريد اصلا تغيير نمي دهيم و وقتي به كمد لباس هايمان نگاه مي كنيم، همه مدل ها و رنگ ها تكراري هستند و اين باعث مي شود كه از لباس هاي خود زده شويم و بسياري از آنها را نپوشيم. ملارگو مي‌گويد: «قبل از اينكه به خريد برويد، به كمد لباس هاي خود نيم نگاهي بيندازيد و آنها را در ذهن خود بسپاريد تا در هنگام خريد لباس هاي تكراري تهيه نكنيد.»

 

نكاتي براي خريد لباس,خريد لباس

قبل از خريد، به كمد لباس هاي خود نگاه كنيد تا هنگام خريد لباس تكراري نباشد

 

 

5. به مدل لباس هم در تنتان دقت كنيد

مهم نيست كه به هنگام پوشيدن لباس جلوي آينه چه ژستي مي گيريد بلكه بايد عادي بايستيد و آن را پرو كنيد. استفاني پولي (Stephanie Poli) وبلاگ‌نويس مد و سردبير تلويزيوني مي گويد: «به هنگام پرو لباس بايد يك نگاه اجمالي و در عين حال دقيق در آينه به لباس بيندازيد و به كمك يك آينه كوچك پشت لباس را هم در تن خود ببينيد و اگر وقت داريد، بهتر است دو سايز از آن را در بدن خود پرو كنيد تا مطمئن باشيد كدام يك بهتر است و از ديدن پشت لباس در بدنتان غافل نشويد.»

 

 

نكته هايي زمان خريد لباس, اصولي براي پرو كردن لباس

در پرو لباس تان را از همه طرف بررسي كنيد

 

6. دقت در نور اتاق پرو و آينه اي كه در آن پرو مي كنيد

به هنگام پرو لباس دقت كنيد كه نور اتاق پرو چگونه است و بايد نور كافي وجود داشته باشد و تاريك بودن باعث مي شود كه به خوبي نتوانيد زيبابودن لباس را در تنتان تشخيص دهيد و ممكن است بعد از آنكه به خانه برگشتيد و زير نور زياد خانه آن را پرو كرديد، با چيزي كه در فروشگاه پرو كرده بوديد كاملا متفاوت باشد. آينه كج نيز مي‌تواند گمراه كننده باشد، مثلا يك سري آينه ها ممكن است شما را لاغرتر و كشيده‌تر نشان دهند و باعث گمراهي شما شوند.

 

آينه‌اي كه صاف به ديوار چسبيده است، بهتر است. در صورتي كه در بسياري ازفروشگاه‌ها آينه را در يك قاب زيباي ضخيم به صورت كج قرار داده‌اند و اين مدل آينه فرم اصلي لباس را در بدن به گونه‌اي ديگر نشان مي‌دهد.