اشتباهات تصميمات لحظه اي و جلوگيري از موفقيت

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

اشتباهات تصميمات لحظه اي و جلوگيري از موفقيت

۲۰ بازديد

اشتباهات تصميمات لحظه اي و جلوگيري از موفقيت 

براي موفيت شدن در زندگي و رازهاي موفقيت بايد سختي هاي بسياري كشيد ، ابتدا و مهمترين مسائل نبايد تصميمات لحظه اي گرفت در ادامه با تالاب همراه باشيد.

 

تصميمات لحظه اي هميشه براي افراد دردسر ساز بوده است. برخي افراد در آن واحد تصميم و اقدام به اجرا سازي آن مي كنند. هر قدر كه شما تاثير بيشتري از محرك هاي احساسي و لحظه اي خود داشته و به نوعي بيشتر واكنش مي دهيد موقعيت هاي واقعي زندگي و فرصت ها را نيز از دست مي دهيد چرا كه احساسات شما منطق رفتار درست را نمي دانند.

 

كنترل احساسات به روش S.T.U.C.K ، چطور كنترل احساسات خودمو به دست بگيرم
به تازگي من يك دوست قديمي را ملاقات كردم كه شانس چنداني نمي ديدم بتوانم باز هم او را ببينم. خواستيم تا ديدار ها را تازه كنيم و كمي با هم وقت بگذرانيم و خاطرات مان را مرور كنيم. براي همين با قطار به سمت خانه او رفتم كه چند ساعتي را با هم باشيم. وقتي به خانه او رسيدم او مرا در آغوش گرفت و كمي با هم حرف زديم كه ناگهان گوشي من صدايش درآمد

 

. دينگ… كه البته براي هر ۵ دقيقه يك بار در روز طبيعي بود. ايميل، فيس بوك، توييتر، تلگرام، واتس آپ، پيام و تماس تلفني مانند يك جريان تمام نشدني كل روز مرا پر مي كرد. البته من هم خسته بودم.كمي كه گذشت و اين صدا نيز به صورت متداول و تمام نشدني ادامه داشت، دوستم ظاهرا كم كم داشت ناراحت مي شد تا اينكه گفت آن صداي چي بود؟ و من گفتم نمي دانم احتمالا يك ايميل كاري. پس از چند دقيقه دوباره صداي گوشي درامد. دينگ….

 

دوستم چهره ناراحت و ناراضي به خود گرفته بود و به نظر مي رسيد از اين وضع اصلا خوشش نمي آيد. به هر حال من نمي توانستم سيل هر روزه پيام هايم را متوقف كنم. ممكن بود خبر مهمي باشد كه بايد به آن مي رسيدم. با خانواده هايمان براي صرف شام به يك رستوران رفتيم و كمتر از يك دقيقه بعد از شروع غذا دوباره صداي گوشي درآمد. دينگ….

 

دوستم كه به نظر طاقتش تمام شده بود ناگهان گفت ميشه گوشيو چند ساعت خاموش كني؟ جمله اش به اندازه كافي تحقير آميز بود ولي لحن سرزنش آميزش مرا بيشتر آزده و خشمگين كرد. با خود گفتم چطور جرات مي كنه جلو بچه ها با من اين رفتارو بكنه؟ من خجالت زده بودم و مي خواستم انتقام اين خجالت رو از دوستم بگيرم.

 

اما از طرفي دوست قديميو بعد از مدت ها مي ديدم و اصلا دلم نمي خواست يه شب خوبو خراب كنم. تصميم گرفتم با روش S.T.U.C.K خودمو آروم كنم و كنترل احساسات خودمو به دست بگيرم. در اين روش بايد اول:

 

مرحله اول توقف ( Stop ) كرده و توجه تان را به يك مسئله ديگر جلب كنيد مثلا مي توانيد روي نفس كشيدن تان تمركز كنيد.مرحله دوم در روش S.T.U.C.K ٬ همان مرحله حرف زدن ( Tell ) است. به خود بگوييد كه چه احساسي داريد. مثلا با خود بگوييد كه خشمگين هستيد.

 

 به گزارش تالاب مرحله بعد ( Uncover ) يا برملا كردن احساسات است كه بايد با خود بگوييد آيا خشم، نفرت، ناراحتي و غم تان ۱۰۰ درصد است و يا هميشه با شما مي ماند يا خير.مرحله ( Consider ) يا در نظر گرفتن است ٬ كه بايد در نظر بگيريد تمام احساسات تان گذرا هستند و مسائل ديگري غير از عواطف آني شما هست كه بايد از آن ها مراقبت كنيد.

 

مرحله آخر يا همان مرحله Ok بايد به خودتان بگوييد باشه مي توانم از اين احساس بگذرم و با توجه به ۴ مرحله ي قبل قطعا از پس آن بر مي آيم. كنترل احساسات مي تواند به همين سادگي باشد.به همين سادگي مي توانيد كنترل احساسات تان را به دست گرفته و از روش S.T.U.C.K استفاده كنيد. به اين ترتيب ديگر شاهد اين نخواهيد بود كه روابط يا موقعيت هاي تان را به خاطر هجوم عواطف غيرعادي از دست بدهيد. تنها كافي است امتحان كنيد.

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/اشتباهات-تصميمات-لحظه-اي-و-جلوگيري-از-م.html

 

New layer...
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.