راهنماي خريد تنور برقي

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

راهنماي خريد تنور برقي

۲۴ بازديد

براي پخت انواع نان به يك تنور نياز داريم. آيا تابه‌حال تنورهاي مختلف براي پخت نان را ديده‌ايد؟ در گذشته در اكثر خانه‌ها يك تنور گازي يا سنگي براي پخت نان وجود داشت كه هنوز هم در برخي از روستاها مي‌توان اين تنور‌ها را ديد. با پيشرفت تكنولوژي، تنور برقي هم ساخته شده است تا پخت نان را در خانه‌هاي امروزي امكان‌پذير كند. 
علاوه بر فر گازي و آون توستر، با استفاده از تنور برقي مي‌توانيد در خانه نان مورد علاقه خود را آماده كنيد.البته با گذشت زمان و افزايش تعداد نانوايي‌ها در هر محله، پخت نان در خانه بسيار كم شد؛ اما هنوز هم افرادي هستند كه دوست دارند نان‌هاي مختلف را در خانه خود درست كنند و از آشپزي لذت ببرند. علاوه بر فر گازي و آون توستر، با استفاده از تنور برقي مي‌توانيد در خانه نان مورد علاقه خود را آماده كنيد. اگر اين دستگاه را در منزل نداريد و به فكر خريد يكي از آن‌ها هستيد، بهتر است كه ابتدا نكات زير را درباره تنور برقي بدانيد. 
۱- تنور برقي يك دستگاه بسيار ساده است و كار كردن با آن اصلا كار سختي نيست و به مهارت زيادي نياز ندارد. با استفاده از اين دستگاه مي‌توانيد در منزل نان‌هاي مختلفي مانند نان لواش، پيتا و خوراكي‌هاي خوشمزه‌اي مانند كرپ براي خود درست كنيد. وجود اين دستگاه در آشپزخانه ضروري نيست؛ پس اگر علاقه‌اي به پخت نان نداريد بهتر است كه هزينه خود را هدر ندهيد. 
۲- يك صفحه محدب روي اين دستگاه قرار دارد كه به وسيله انرژي برق به سرعت داغ مي‌شود و مي توانيد با قرار دادن خمير روي آن، در مدت زمان كوتاهي يك نان خوشمزه داشته باشيد. در زير اين صفحه محدب، چند المنت وجود دارد كه به سرعت داغ مي‌شوند و حرارت را به صفحه منتقل مي‌كنند. 
نكات خريد تنور برقي
۳- اين صفحه محدب بايد از جنس نچسب مانند تفلون باشد تا خميري كه روي صفحه قرار مي‌دهيد به آن نچسبد و نان خراب نشود. شست‌وشو اين نوع جنس‌ها بسيار راحت است؛ زيرا مواد غذايي به آن‌ها نمي‌چسبند. بايد مراقب باشيد كه روي اين صفحه خراشي ايجاد نشود و لايه نچسب آن كنده نشود؛ به همين دليل هنگام پخت نان بايد از ابزار چوبي و پلاستيكي استفاده كنيد.
۴- تنور برقي نيز مانند دستگاه‌هاي ديگر، سايز و اندازه متفاوتي دارد. هنگام خريد بهتر است كه سايز مناسب براي خود را انتخاب كنيد؛ يعني هم به فضاي نگهداري آن در آشپزخانه و هم به سايز ناني كه قصد داريد بپزيد توجه كنيد. اگر در انتخاب سايز دقت نكنيد، بعد از مدتي اصلا از تنور خود استفاده نمي‌كنيد يا جايي براي نگهداري آن نخواهيد داشت؛ در نتيجه پول خود را هدر مي‌دهيد. 
هنگام خريد تنور برقي به برچسب روي دستگاه توجه كنيد و ميزان مصرف انرژي آن را بررسي كنيد.۵- هنگام خريد تنور برقي به برچسب روي دستگاه توجه كنيد و ميزان مصرف انرژي آن را بررسي كنيد. اين دستگاه انرژي خيلي زيادي مصرف نمي‌كند و بايد تقريبا ۱۸۰۰ وات توان داشته باشد. مدت زمان استفاده از تنور برقي كوتاه و در حد چند دقيقه است؛ به همين علت لازم نيست كه نگران مصرف برق باشيد. 
۶- اگر كمي در آشپزي خلاقيت داشته باشيد مي‌توانيد با استفاده از اين دستگاه، غذاها و دسرهاي مختلفي مانند وافل، استيك و… را نيز درست كنيد

منبع:

https://saripan.ir/%d8%aa%d9%86%d9%88%d8%b1-%d8%a8%d8%b1%d9%82%db%8c/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.