آرشیو شهریور ماه 1399

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

با سايه چشم هاي شكسته، خط چشم رنگي درست كنيد!

۴۵ بازديد

 

سايه چشم,خط چشم ,خط چشم رنگي

آيا دوست داريد از رنگ هاي روشن خط چشم استفاده كرده و يا سبك هاي مختلف آرايشي را امتحان كنيد ولي از سوي ديگر قصد صرف كردن هزينه براي خريد خط چشم هاي رنگي را نداريد،  در اين صورت اين مطلب براي شما بسيار مفيداست. در زير مي توانيد با يك روش ساده و سريع سايه چشم هاي شكسته خود را تبديل به خط چشم هاي رنگي كنيد:

 

مواد لازم:
يك ظرف كوچك خالي براي نگهداري محصول جديد
پودر رنگي آرايشي باز و يا سايه چشم در رنگ دلخواه
آب
قلم خط چشم
پرايمر چشم يا صورت
گوش پاك كن

مراحل زير را دنبال كنيد تا خط چشم مخصوص خود را با سايه چشم درست كنيد:


مرحله 1
 دست هاي خود را بشوييد تا ضدعفوني شود. سپس سايه چشم انتخابي را برداشته و آن را به شكل پودر خارج كنيد. پيش از استفاده از آن به عنوان خط چشم ، تاريخ انقضاي آن را كنترل كنيد. اگر خط چشم اكليلي و براق دوست داريد به دنبال سايه چشم هاي پودري باشيد كه حاوي ذرات براق هستند. اگر رنگ مات را دوست داريد از سايه چشم هاي پودري مات استفاده كنيد. همچنين مي توانيد از پودر رژگونه، پودر هايلايت يا هر پودر باز آرايشي براي ساخت اين خط چشم استفاده كنيد. در آموزش زير از سايه چشم بنفش استفاده شده است.

با چوب پنبه به آرامي سايه چشم را خراش دهيد تا پودر آن را به ظرف كوچك منتقل كنيد. ظرف شما بايد پيش از مصرف كاملا شسته و تميز باشد تا منجر به توليد باكتري و عفونت نشود.


مرحله 2
اكنون چند قطره آب به پودر اضافه كرده تا يك محلول مايع درست شود.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/broken3-eye-shadow.html

طرز تهيه سرمه چشم خانگي

۵۴ بازديد



سرمه چشم,سرمه چشم خانگي,طرز تهيه سرمه چشم

از آنجايي كه در گذشته انواع سرمه براي زيبايي بخشيدن بيشتر به ابرو و مژه و با هدف بهره بردن از خواص درماني كه براي پرپشت و تقويت كردن ابرو و مژه بوده، استفاده مي شده و سرمه ها به روشهاي مختلف سنتي تهيه مي شدند،

ولي امروزه جاي خواص درماني آن را مواد شيميايي كه نه تنها خواص درماني ندارند بلكه فقط براي زيبايي چشم و ابرو مورد استفاده قرار مي گيرند را گرفته است، در برخي موارد با توجه به كيفيت نامطلبوشان

باعث ريزش ابرو و مژه نيز مي شوند. در اين مقاله سعي در احياء روشهاي سنتي تهيه سرمه بهداشتي و مرغوب در منزل را داريم كه هم داراي خواص درماني بسياري بوده و همچنين باعث زيبايي بيشتر نيز مي شود.

خواص درماني
تقويت چشم ، ضد التهاب ، رفع سوزش و اشك
تقويت ابرو و پرپشت كردن مژه و ابرو

روش تهيه سرمه بادام با فندق
براي تهيه سرمه از روشهاي سنتي و  با استفاده از آجر و مواد سوختي و حتي از شمع و سوزن نيز مي توان استفاده كرد كه ما در اين مطلب قصد داريم تا با روشي ساده و در دسترس كه همگي امكان تهيه سرمه به اين روش را داشته باشند

روش تهيه سرمه را توضيح دهيم . براي اين كار بايد مقداري فندق و  بادام را بعد از دو پوسته كردن روي يك شعله پخش كن بر روي حرارت قرار داده و ظرفي فلزي مانند سيني را با فاصله كمي روي مغز بادام ،

فندق و شعله پخش كن قرار دهيد به مرور زمان و با سوختن كامل مغز ها توليد دوده مي كنند كه بر روي سطح سيني قرار داده شده كاملاً قابل مشاهده خواهد بود تا اتمام سوختن مغزها صبر كنيد و سپس با چاقو و يا جسمي نوك تيز دوده هاي جمع شده بر روي سطح سيني را تراشيده و به ظرفي كه براي نگهداري سرمه تهيه كرده ايد منتقل كنيدو سرمه آماده است.

 

روش تهيه سرمه مغز قلم گاو
براي تهيه سرمه قلم گاو كافي است كه مقداري مغز قلم را پس از خارج كردن از قلم داخل ظرفي ريخته و مقداري گاز يا باند را داخل آن قرار دهيد به صورتي كه انتهاي باند يا گاز در روعن قرار گرفته و سر آن نيز بيرون باشد باند يا گاز را با استفاده از كبريت و يا فندك روشن كنيد

و مانند مرحله قبل ظرفي فلزي مانند سيني و يا كاسه را با فاصله روي آن قرار دهيد روغن با سوختن توليد دود كرده كه بر روي سطح ظرف جمع مي شود كه پس از اتمام كار دوده ها را تراشيده و به ظرفي كه براي نگهداري سرمه استفاده مي كنيد منتقل كنيد

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/prepare3-homemade-eyes.html

محصولات بهداشتي را خودتان بسازيد!

۴۸ بازديد



محصولات بهداشتي, خشكي پوست,پاك كننده معطر آرايش

شما براي زيبايي هر چه بيشترخود – سر تا پا – حمام و ميز لوازم آرايشتان را از انواع محصولات تجاري پر كرده‌ايد. آيا مي‌دانيد هر آنچه براي زيبايي، نياز داريد در يخچال شما وجود دارد؟  راه حلي ارزان و ۱۰۰ درصد طبيعي كه در عين حال از بسياري از اسراف‌ها جلوگيري مي‌كند.

 

هشدار! موادي كه به روش‌هاي موجود در اين مقاله تهيه مي‌شود، بايد فورا بعد از آماده سازي مصرف شوند؛ چون هيچ خبري از مواد نگهدارنده نيست! *دقت كنيد كه پوست‌تان به هيچ يك از مواد مورد نياز در هر تركيب حساسيت نداشته باشد. در اين مقاله دستورالعمل‌هاي ساده‌اي را آورده‌ايم كه به شما كمك خواهند كرد پوست و موي خود را تغذيه و تقويت كنيد و كمي از آسيب‌هايي را كه بر اثر آفتاب شديد، آب دريا و كلر موجود در آب استخر به وجود مي‌آيند، بكاهيد.

آلوورا
بسيار توصيه مي‌شود علاوه بر كرم ضد آفتاب، براي جلوگيري از خشكي پوست و افزايش چربي لايه بيروني پوست از ژل آلوورا  نهايت بهره را ببريم. ژل آلوورا، تسكين دهنده‌اي بي‌همتاست كه آفتاب سوختگي را التيام مي‌بخشد، سوزش و خارش آن را كاهش مي‌دهد و پوست را مرطوب مي‌كند.
بعد از قرارگيري در معرض آفتاب ميزان مساوي از روغن جوجوبا و ژل آلوورا را مخلوط كنيد و به روي پوست آسيب ديده بماليد. اين تركيب براي انواع پوست، حتي نوع حساس آن مناسب است.

پاك كننده معطر آرايش
اين امولسيون پاك كننده آرايش كه بر پايه ژل آلوورا است، طراوت خاصي به پوست مي‌بخشد.
يك قيف، يك كاسه و يك هم زن دستي – همگي از جنس آلومينيوم – را داخل آب جوش قرار داده و به مدت ۱۰ دقيقه ضدعفوني كرده و سپس در هواي آزاد بر روي پارچه‌اي تميز خشك كنيد.


۶۰ ميلي ليتر – معادل ۴ قاشق سوپخوري – روغن آفتابگردان يا روغن بادام شيرين و
۶۰ ميلي ليتر ژل آلوورا را با هم به خوبي مخلوط كنيد. ( مواد بايد سرد باشند.)
۳۰ ميلي ليتر گلاب و ۱۰قطره اسانس حاوي روغن را– به انتخاب خودتان – به تدريج به مخلوط اضافه كنيد و هم بزنيد.


هشدار! دقت كنيد كه در تابستان از اسانس‌هايي كه كه در برابر نور خورشيد، پوست را بسيار حساس مي‌كنند و حتي منجر به لكه‌هايي ماندگار مي‌شود، استفاده نكنيد. از اين نوع اسانس‌ها مي‌توان اسانس ترنج، نارنگي، پرتقال، گريپ فروت، گل شاه پسند، به ليمو و رازيانه نام برد.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/build3-health-products.html