چند دليل فقر و بي پولي

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

چند دليل فقر و بي پولي

۲۰ بازديد
فقر چيست

 فقر و بي پولي

 

فقر يا تهيدستي يا تنگدستي به معناي وضعيتي است كه فرد فاقدِ ميزان معيني دارايي‌هاي مادي يا پول است.

امروزه بروز مشكلات مالي در بسياري از كشورها سبب شده تا فقر در اين جوامع افزايش يابد، اما فقر چيست و چگونه مي‌توان با آن مقابله كرد؟

 

لغت (Pauvre)(poverty) «فقر» از ريشه لاتين Pauper مي‌آيد كه با Paucus و يوناني Pénes (فقير) و Pénia (فقر) قرابت داشته و با Penia (گرسنه) هم خانواده و با واژه Ponos (درد) و واژه Poiné (مكافات، مجازات) نيز هم خانواده است ولي خويشي دورتري دارد؛ بنابراين «فقر» را در يوناني با واژه aporia (راه به جايي نداشتن) تعريف مي‌كنند.

 

اساسا چرا بايد تعدادي از افراد در فقر مطلق به سر ببرند آيا ناعدالتي اجتماعي و اقتصادي باعث شده يا بعلت كم كاري يا عدم بكارگيري همزمان نو آوري و ايده هاي جديد با مهارت و تلاش و فعاليت و يا فقر فرهنگي باعث شده گذراز فقر و ناتواني اقتصادي اينقدر مشكل بنظر بيايد. دولتها و اجتماع در اين مشكل چقدر مقصر هستند شايد عده اي معتقدند فقر فرهنگي بالاترين و يا به عبارت بهتر مادر فقرهاست چون هم شامل فقر اقتصادي مي شود و هم فقرهاي ديگر ( فقرعلمي، فقر رفتاري و اجتماعي) واقعيت اين است كه همه ان موارد در فقر يك خانواده موثرند  ولي خود ما نقش بيشتري در اين فقر داريم.

 

فقر چيست

دليل فقر و بي پولي

 

چند دليل فقر و بي پولي 

1- زندگي با پدر و مادر : زندگي با خانواده باعث مي شود كه شما پيشرفتي نكنيد.

 

2-بي سوادي اقتصادي: بعضي از افراد سواد كافي اقتصادي ندارند بعضي از آنها دانشگاه مي روند ولي حتي اصطلاحات ابتدايي اقتصادي را هم نمي دانند اقتصاد به معناي مديريت خانه يا مديريت منابع ، يعني مديريت داراييها تعريف مي شود. مديريت  به اين معنا است كه مسوول بقا و موفقيت به ويژه در برابر چالش هاي سنگين هستيد، مديريت اقتصادي به اين معناست كه شما بايد در بازار هجومي پول در آوريد .

 

3- طرز فكر بسته  نسبت به بودجه :صرف تمام وقتتان  با تلاش براي بودجه بندي پول به ويژه بودجه بندي هزينه ها راهي است كه  تضمين ميكند كه هرگز پول نخواهيد داشت پدرتان به  شما گفته است كه يك تومان پول صرفه جويي شده يك تومن در آمد است  ولي اين طور نيست يك تومن پول ، يك تومن پول است .داشتن يك ذهن بلوكه شده و بسته  نسبت به بودجه به اين معناست كه شما در دفاع بازي مي كنيد نه در حمله .

https://www.beytoote.com/psychology/zendegi-behtar/many8-reasons-poverty.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.