نكاتي براي استفاده صحيح از ماشين لباسشويي

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

نكاتي براي استفاده صحيح از ماشين لباسشويي

۱۳ بازديد

نكاتي براي استفاده صحيح از ماشين لباسشويي
 
 
شايد تصور كنيد كه ماشين هاي لباسشويي به دليل قدرت بالايي كه در شست و شو و آبكشي لباس ها دارند قادرند هرگونه قارچ يا باكتري را به طور كامل از بين ببرند اما بايد بدانيد كه استفاده نادرست از اين وسيله، امكان توليدو تكثير قارچ ها و ميكروب هاي خطرناكي را ايجاد مي كند كه مي تواند موجب بروز بيماري هاي پوستي يا آلرژيك بشوند.
 
بنابراين بايد با اطلاع از روش هاي نادرست استفاده از ماشين لباسشويي، از توليد ميكروب ها و به خطر انداختن سلامت افراد خانواده جلوگيري كنيد. موارد زير خطاهايي هستند كه گاه خانم ها در زمان استفاده از ماشين مرتكب مي شوند.
 
۱) بسياري از افراد در زمان شستن لباس ها و ملحفه ها، لباس هاي زير را نيز داخل ماشين لباسشويي مي اندازند. اين در حالي است كه به عقيده دكتر چارلز جبرا، استاد ميكروبيولوژي دانشگاه آريزونا، يكي از اصلي ترين منابع انتشار ميكروب ها در محيط هاي مرطوب و بسته، لباس هاي زير هستند.
 
بنابراين بهتر است كه اين لباس ها را همراه با باقي شستني ها داخل محفظه ماشين قرار ندهند. علاوه بر اين احتمال دارد كه آلودگي لباس هاي ديگر به لباس هاي زير سرايت كند و موجبات تحريك پوستي يا حتي عفونت دستگاه تناسلي را فراهم بياورد. بنابراين بهتر است لباس هاي زير را با آب داغ و مواد شوينده ملايم بشوييد و زير نور مستقيم آفتاب خشك كنيد.
 
۲) بسياري از خانم ها براي اينكه رنگ و كيفيت ملحفه ها، روبالشي ها و روتختي را حفظ كنند، آنها را با آب ولرم و دور كند ماشين لباسشويي مي شويند. در حالي كه رابرت ويتز، ميكروبيولوژيست معتقد است كه روبالشي ها و روتختي ها، يكي از بهترين مناطق براي ايجاد آلرژي و حفظ گرد و غبار هستند. بنابراين بايد تمامي كالاهاي خواب را دست كم هر دو هفته يك بار با دور تند ماشين و يا آب كاملا داغ بشوييد وبراي اينكه از آلرژي زا شدن آنها جلوگيري كنيد بايد اين كالاها را به دور از گرد و غبار محيط بيرون و در داخل خانه خشك كنيد.
 
 
۳) به ندرت پيش مي آيد كه كپك ها در محيط هاي خشك توليد و تكثير شوند اما همواره فضاهاي مرطوب، محل مناسبي براي تعوليد و تكثير انواع مختلفي از كپك ها هستند. برخورد اين كپك ها با بدن نيز موجب بروز خارش چشم ها، خس خس سينه و احتقان در افراد مي شود. اين حالت به خصوص در افراد مبتلا به آلرژي گسترده تر خواهد بود. بنابراين براي پيشگيري از تكثير و توليد كپك ها در ماشين لباسشويي، پس از پايان شست و شو، در آن را به طور كامل باز بگذاريد تا بخار و هواي داخلي ماشين به طور كامل خارج شود. علاوه بر آن بايد قسمت لاستيكي دور در را هم با دستمال خشك كنيد.
 
 
۴) اگر ماشين لباسشويي را داخل رختكن حمام قرار داده ايد، بايد بدانيد كه در معرض ابتلا به بيماري هاي پوستي هستيد. عوامل آلرژي زا به پرده حمام، لباس هاي داخلي حمام و لوازمي مانند ليف منتقل مي شوند و نتيجه آن چيزي جز ابتلا به بيماري هاي پوستي نيست.
ماشين لباسشويي را بايد در محيطي باز مانند آشپزخانه قرار دهيد تا بتوانيد بعد از پايان كار شست و شو، پنجره را براي خروج هوا و بخار متصاعد شده از لباس ها باز بگذاريد. به اين ترتيب از تكثير كپك ها و قارچ ها جلوگيري مي كنيد.
 
 
۵) پوست دست بعضي از خانم ها به برخي از شوينده ها حساسيت دارد. بنابراين ممكن است كه تصوركنند اگر لباس ها با همان مواد در ماشين لباسشويي شسته شوند، آسيبي به آنها نمي رسد اما پژوهشگران دانشكده واشتنگتن معتقدند در صورت حساس بودن پوست دست، نبايداز آن در ماشين لباسشويي هم استفاده كرد چرا كه از اين طريق حساسيت پوستي به تمام بدن منتقل مي شود.
همچنين استفاده از نرم كننده ها و شوينده هاي معطر نيز براي شستن افراد مبتلا به آسم و آلرژي و لباس هاي نوزادان و كودكان مناسب نيست و بايد آنها را با دست و با مواد شوينده ملايم بشويند.
 
 
۶) يكي از اشتباهاتي كه بيشتر خانم هاي خانه دار به دليل مشغله زياد مرتكب آن مي شوند، رها كردن لباس هاي شسته شده در ماشين بعد از پايان كار شست و شو است. البته اين افراد حتما نمي دانند كه بيش از ۳۰ دقيقه ماندن لباس هاي خيس داخل ماشين مساوي است با توليد كپك ها و بسياري از باكتري هاي آلرژي زا. بنابراين زماني كه در خانه هستيد و فرصت داريد، ماشين لباسشويي را روشن كنيد و بعد از پايان شست و شو بدون فاصله، لباس ها را پهن كنيد.

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/tips-proper-use-machine-clothing.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.