اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

۱۸ بازديد

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

اصول هاي نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

هميشه افراد و مخصوصا افراد كاسب و كارمند بايد نگاهشان از يه طرف به خرج منز و از طرفي ديگر جيب پولشان در ادامه نكاتي موفقيت آميز در زندگي را بخوانيد.

 

به گزارش تالاب خريد كردن و پول خرج كردن در زندگي اگر بر طبق اصول نباشد مي تواند منجر به مشكلات مالي در آينده شود و بهتر است تا بهينه خريد كردن را ياد بگيريم. فروشگاه ها در فصل تخفيف هستند و شما از اين فروشگاه به آن فروشگاه سرك مي كشيد، احساس مي كنيد بهترين زمان خريد است و عجله داريد پول خود را هر طور ممكن است خرج كنيد.

 

مراقبت هاي عقلي و منطقي از زندگي مالي

برخي افراد چنان در مصرف پول خود عجله مي كنند كه در نهايت خود را در حال استفاده از پول هاي به دست نيامده مي يابند. بدين معنا كه براي رسيدن به خواسته هاي رنگارنگ و گاه عجيب، پول ها را حتي پيش از دريافت خرج مي كنند.بر اساس پژوهش ها، ريشه اين ولخرجي ها در پيوند ميان احساسات و پول نهفته است.

 

براي برخي افراد درك اين رابطه و تاثير احساسات روي تصميمات بسيار دشوار است. آنها به اين سطح از فهم مسئله نرسيده اند كه نحوه تصميم گيري درباره پول به صورت جدي با شيوه هاي مواجهه احساسي و عواطف پيرامون هر تصميم مرتبط است.آنها ريشه هاي پنهان تصميمات خود را نمي بينند و متاسفانه بهاي اين درك نادرست را مي پردازند؛ بهايي كه ممكن است بسيار گزاف باشد.

 

همين مسائل احساسي باعث مي شود بسياري افراد پول را به دلايل بيهوده اي به كار برند. اين دلايل هر چند در ظاهر منطقي و معقول اند اما در واقع پوششي منطقي روي احساسات خاص اند و ناخودآگاه منابع مالي فرد را نابود مي كنند.احساس نادرست ديگري كه ممكن است در برخي ظاهر شود، ميل به خريدن همه چيز از جمله محبت است.

 

ممكن است فردي كه درآمد و ثروتي مناسب دارد، سعي كند محبت و علاقه ديگران را با ولخرجي به دست آورداگر مي خواهيد از چند و چون اين خطاهاي احساسي و ارتباط آنها با پول مطلع شويد، ادامه اين مطلب را از دست ندهيد زيرا در موارد زير، نمونه هاي برجسته اي از احساسات نادرست منتهي به ولخرجي را به شما معرفي كرده ايم.

 

اگر اين احساسات را بشناسيد با اندكي كنترل و تلاش مي توانيد در زمان تصميم گيري مانع تاثير آنها شويد و پول خود را از هدر رفتن حفظ كنيد.

 

تمايل پيوسته به خريد

بسياري از ما زماني كه احساس افسردگي، نگراني و تنهايي مي كنيم، براي تغيير حال خود به اقدامات افراطي روي مي آوريم. براي نمونه، برخي بيش از اندازه غذا مي خورند يا مواد مخدر و الكل مصرف مي كنند؛ اقداماتي كه نه تنها به حل مسئله كمك نمي كند بلكه در نهايت مخرب از كار در مي آيد.

 

به گزارش تالاب حال جالب است بدانيد كه يكي از مهم ترين نمونه هاي كنترل شرايط نامناسب رواني، روي آوردن به خريد پيوسته است. حتما افرادي را ديده ايد كه در وضعيت هاي سخت براي كنترل احساسات خود به خيابان مي روند و هر چيزي را بي توجه به قيمت و كاربرد مي خرند. اين گونه خريدهاي بيهوده، معمولا سراسر بي مصرف هستند و با دور ريختن پول فرقي ندارند.

 

فرد با خريدن يك لباس، كفش و حتي خريدهاي گران قيمت تري چون خودرو سعي مي كند افسردگي و اضطراب خود را كنترل كند، غافل از آن كه اين روش تنها چند دقيقه يا در نهايت چند ساعت موثر است و حالت رواني ناخوشايند، به سرعت باز خواهد گشت.اگر شما نيز از جمله چنين افرادي هستيد، بايد در اولين فرصت اين عادت را كنار بگذاريد.

 

سعي كنيد روش هاي جايگزين براي تغيير حال روحي خود پيدا كنيد و از هدر دادن پول براي شادماني موقت دست برداريد. اگر نگراني و افسردگي شما جدي است، بي شك نيازمند كمك تخصصي و پزشي خواهيد بود؛ كمكي كه با صرف مقدار كمي پول، مسئله را از اساس برطرف خواهد كرد. در كنار اين امر، استفاده از روابط و حلقه هاي حمايتي نيز در چنين لحظاتي موثر است.

 

اصول نگهداشتن به موقع پول و خريد درست كالا

دست كم گرفتن شرايط سخت در آينده

ممكن است افراد با وضعيت هاي خاصي رشد كرده باشند و به دلايل مختلف به اين باور برسند كه هميشه موفق اند. در حالي كه زندگي روندي چرخه اي دارد و دوره هاي سخت حتما فرا خواهند رسيد. دوره هايي كه اگر از پيش براي آنها آماده نشده باشيد، بي شك تمام زندگي شما را نابود خواهد كرد.

 

افرادي كه جهان را اين گونه مي نگرند، اغلب ولخرج هايي هستند كه بدون توجه به بودجه و پس انداز اقدام به خريد و معامله مي كنند. آنها هيچ تفاوتي ميان نياز و ميل ناگهاني قائل نمي شوند و بدتر اينكه همين ديدگاه را به فرزندان خود نيز مي آموزانند. به اين ترتيب نه تنها خودشان را در برابر سختي ها ناتوان مي سازند، بلكه با آموزش نامناسب، نسل هاي بعدي را نيز با خطراتي مشابه مواجه مي كنند.

 

در صورتي كه با چنين احساساتي مواجه ايد بايد به سرعت راهي براي كنترل آن بيابيد. بودجه بندي فرآيندي است كه مي تواند اين مشكل را درمان كند. راهنمايي هاي بي شماري در اين زمينه ارائه شده است كه با استفاده از آنها مي توانيد فرآيند بودجه بندي را با سهولت بيشتر به مقصد برسانيد.

 

كمك بيش از حد به ديگران

ثروت و پول بدون آن كه در جهت خير عمومي به كار گرفته شود، هيچ معنايي ندارد. اگر از پول و درآمد خود براي كمك به ديگران استفاده نكنيد، ارزش واقعي انسانيت را نخواهيد شناخت و احساس خوشبختي واقعي را نخواهيد چشيد اما همين اقدام مقدس و والا نيز اگر از احساسات نامطلوب سرچشمه گرفته باشد، در نهايت اثر معكوس خواهد داشت.

 

براي نمونه بسياري از افراد پس از موفقيت، دچار نوعي حس گناه مي شوند و ناخودآگاه خود را مسئول ناكامي ديگران مي دانند.اين برداشت نادرست ممكن است به صورت اقدامي جبراني درآيد و فرد بدون حساب و كتاب، درآمدها و منابع مالي خود را صرف كمك به ديگران كند؛ در حالي كه برخي از آنها اساسا نياز چنداني هم به اين كمك ها ندارند.

 

فرد با خريدن يك لباس، كفش و حتي خريدهاي گران قيمت تري چون خودرو سعي مي كند افسردگي و اضطراب خود را كنترل كند، غافل از آن كه اين روش تنها چند دقيقه يا در نهايت چند ساعت موثر است

 

خريدن عشق و محبت

احساس نادرست ديگري كه ممكن است در برخي ظاهر شود، ميل به خريدن همه چيز از جمله محبت است. ممكن است فردي كه درآمد و ثروتي مناسب دارد، سعي كند محبت و علاقه ديگران را با ولخرجي به دست آورد. به طور مثال، هزينه هاي زيادي را صرف گروه هاي دوستي كند و يا براي جلب نظر مرد يا زن مورد علاقه خود،

منبع:

https://www.talab.org/psychology/success/اصول-هاي-نگهداشتن-به-موقع-پول-و-خريد-درس.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.