8 نكته هنگام خريد لباس

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

8 نكته هنگام خريد لباس

۳۵ بازديد

 

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/tips8-buying2-clothes.html

آيا شما از جمله كساني هستيد كه لباس را فقط براي آويزان كردن در كمد لباس هايتان مي خريد و از بيشتر آنها استفاده نمي كنيد؟

 

ممكن است به هنگام خريد لباس از اينكه لباسي را خريده ايد، كاملا راضي باشيد اما هنگامي كه به خانه برمي گرديد و آن را پرو مي كنيد، كاملا از خريدتان پشيمان شويد.

 

كالين مگارو ( Colin Megaro ) فردي مشهور و معروف در سبك و مد در لس آنجلس است. او مي گويد: «نگران نباشيد. شما مي‌توانيد باز هم از لباس هايي كه فقط در كمد لباس هايتان قرار داده ايد، استفاده كنيد و دوباره آنها را بپوشيد.»

 

در اينجا هشت نكته به هنگام خريد لباس برايتان بيان شده است كه توجه به اين نكات در نهايت باعث مي شود كه شما از ديدن كمد لباس هايتان لذت ببريد و تمامي لباس هاي خود را دوست داشته باشيد.

 

1. به مواد استفاده شده در الياف پارچه دقت كنيد

كارول ديويدسون، بنيانگذار مد و مشاور در نيويورك مي گويد: «از خود بپرسيد كه آيا اين لباس نياز به مراقبت هاي ويژه هنگام استفاده و شست و شو دارد و مثلا اگر قرار است من ٣٠ دلار براي خريد اين لباس هزينه كنم، آنگاه شست و شوي اين لباس راحت است يا اينكه رنگ مي دهد و شستن آن بسيار سخت است و اين يك نشانه بر مطمئن‌بودن الياف استفاده‌شده در آن است.

 

2. چروك شدن پارچه را امتحان كنيد

براي اينكه مطمئن باشيد كه لباسي را كه قرار است در طول روز به تن داشته باشيد، به زودي چروك نمي شود بايد براي چند ثانيه پارچه آن را در دست مچاله كنيد و ببينيد كه به راحتي چروك مي شود يا نه. به اين ترتيب اگر به راحتي چروك نشد، از جنس پارچه استفاده شده در آن كاملا مطمئن مي شويد و از اين لحاظ مشكلي برايتان پيش نخواهد آمد.

 

راهنماي خريد لباس, نكته هايي براي خريد لباس

چند ثانيه پارچه را در دست مچاله كنيد و ببينيد كه به راحتي چروك مي شود يا نه

 

3. سعي كنيد لباس را قبل از خريد پرو كنيد

دل روسو (Del Russo) فعال در مد و سبك و شيوه زندگي در شهر نيويورك مي گويد: «برخي از خانم‌ها فقط به هنگام خريد به مدل و اندازه لباس نگاه مي كنند و بدون آنكه بخواهند آن را پرو كنند، آن را مي خرند؛ اما اين اشتباه است و بايد سعي كنيد لباس هايي را انتخاب كنيد كه قابل پروكردن باشند و فروشنده اجازه پوشيدن آن را قبل از خريد به شما داده باشد تا هنگامي كه به خانه برمي گرديد و آن را مي پوشيد، از فرم لباس در بدنتان پشيمان نشويد.»

 

4. به رنگ ها و مدل لباس هايتان تنوع دهيد

بسياري از ما سبك و سليقه و رنگ هاي مورد علاقه خود را به هنگام خريد اصلا تغيير نمي دهيم و وقتي به كمد لباس هايمان نگاه مي كنيم، همه مدل ها و رنگ ها تكراري هستند و اين باعث مي شود كه از لباس هاي خود زده شويم و بسياري از آنها را نپوشيم. ملارگو مي‌گويد: «قبل از اينكه به خريد برويد، به كمد لباس هاي خود نيم نگاهي بيندازيد و آنها را در ذهن خود بسپاريد تا در هنگام خريد لباس هاي تكراري تهيه نكنيد.»

 

نكاتي براي خريد لباس,خريد لباس

قبل از خريد، به كمد لباس هاي خود نگاه كنيد تا هنگام خريد لباس تكراري نباشد

 

 

5. به مدل لباس هم در تنتان دقت كنيد

مهم نيست كه به هنگام پوشيدن لباس جلوي آينه چه ژستي مي گيريد بلكه بايد عادي بايستيد و آن را پرو كنيد. استفاني پولي (Stephanie Poli) وبلاگ‌نويس مد و سردبير تلويزيوني مي گويد: «به هنگام پرو لباس بايد يك نگاه اجمالي و در عين حال دقيق در آينه به لباس بيندازيد و به كمك يك آينه كوچك پشت لباس را هم در تن خود ببينيد و اگر وقت داريد، بهتر است دو سايز از آن را در بدن خود پرو كنيد تا مطمئن باشيد كدام يك بهتر است و از ديدن پشت لباس در بدنتان غافل نشويد.»

 

 

نكته هايي زمان خريد لباس, اصولي براي پرو كردن لباس

در پرو لباس تان را از همه طرف بررسي كنيد

 

6. دقت در نور اتاق پرو و آينه اي كه در آن پرو مي كنيد

به هنگام پرو لباس دقت كنيد كه نور اتاق پرو چگونه است و بايد نور كافي وجود داشته باشد و تاريك بودن باعث مي شود كه به خوبي نتوانيد زيبابودن لباس را در تنتان تشخيص دهيد و ممكن است بعد از آنكه به خانه برگشتيد و زير نور زياد خانه آن را پرو كرديد، با چيزي كه در فروشگاه پرو كرده بوديد كاملا متفاوت باشد. آينه كج نيز مي‌تواند گمراه كننده باشد، مثلا يك سري آينه ها ممكن است شما را لاغرتر و كشيده‌تر نشان دهند و باعث گمراهي شما شوند.

 

آينه‌اي كه صاف به ديوار چسبيده است، بهتر است. در صورتي كه در بسياري ازفروشگاه‌ها آينه را در يك قاب زيباي ضخيم به صورت كج قرار داده‌اند و اين مدل آينه فرم اصلي لباس را در بدن به گونه‌اي ديگر نشان مي‌دهد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.