اصول چيدمان ميز صبحانه براي يك پذيرايي شيك

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

اصول چيدمان ميز صبحانه براي يك پذيرايي شيك

۲۷ بازديد



صبحانه مهمترين وعده غذا در طول روز است، اما متاسفانه بدليل كمبود وقت و استرس هاي زندگي امروز، آنطور كه شايسته است مورد توجه قرار نمي گيرد. خوردن يك صبحانه خوب و لذت بخش مي‌تواند به آغاز يك روز پرنشاط و مفرح كمك شاياني نمايد. توصيه ما به شما اين است كه حتي اگر در روز هاي عادي فرصت كافي نداريد،حداقل در ايام تعطيل با خوردن يك صبحانه مجلل لذت آن را تجربه كنيد. بهترين نكته در مورد صبحانه اين است كه طبق تحقيق متخصصان تغذيه، هر قدر صبحانه كامل تر ميل شود اشتهاي كاذب در طول روز كاهش مي يابد و اين امر مي تواند به كاهش وزن افراد كمك كند تا جايي كه يكي از اركان هر رژيم لاغري، صبحانه كامل است. پس صبحانه را مفصل ميل كنيد!

واضح است كه چيدمان ميز صبحانه، در هر چه دلچسب تر و دل نشين تر كردن اين تجربه نقش بسزايي دارد. آماده‌كردن صبحانه يا ميان‌ وعده بين صبحانه و نهار (brunch) خواه رسمي و خواه غيررسمي، براي جذابيت بيشتر نيازمند رعايت اصولي است كه ما آن ‌ها را براي شما بر مي شماريم:

مكان صبحانه
محل سرو صبحانه مي تواند همان ميز ناهار خوري باشد، اما چون در هنگام صرف صبحانه معمولا فقط اعضاي خانواده حضور دارند استفاده از يك ميز كوچكتر فضايي صميمي و رمانتيك تر بوجود خواهد آورد. سعي كنيد ميز خود را در محلي قرار دهيد كه نور طبيعي داشته باشد تا نور صبحگاهي انرژي مضاعفي به شما بدهد. استفاده از گل يا گياهان در سر ميز يا اطراف آن به شدت توصيه مي شود.

راهنماي چيدمان ميز صبحانه,تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه شيك

ميز خود را محلي قرار دهيد كه نور طبيعي داشته باشد تا نور صبحگاهي انرژي مضاعفي به شما بدهد


آيا روميزي لازم است؟
استفاده از روميزي اجباري نيست هرچند كه روميزي با رنگ هاي شاد و نقش متناسب با دكور محيط به كيفيت صبحانه مي افزايد ولي اگر سطح روي ميز شما زيبا و نفيس است استفاده از زير بشقابي و رانر به جاي روميزي به شما اين امكان را مي دهد كه زيبايي ميزتان را به نمايش بگذاريد.

 

فوت كوزه‌گري چيدمان ميز صبحانه,چيدمان ميز صبحانه

اگر روي ميز شما زيبا است با استفاده از زير بشقابي و رانر مي توانيد ميز خود را زيباتر كنيد


چينش ابتدايي ميز صبحانه
وسايل خوردن صبحانه ( بشقاب ها، قاشق چايخوري، كارد و چنگال) را بر اساس ميزان استفاده و كاربرد آن ها بچينيد. يك قانون ساده را هرگز فراموش نكنيد؛ «وسايل غيركاربردي را از سر ميز برداريد».

 

راهنماي چينش ميز صبحانه, اصول و نحوه چيدمان ميز صبحانه

وسايل خوردن صبحانه را بر اساس ميزان استفاده و كاربرد آن ها بچينيد


چيدن ميز صبحانه را از چپ به راست شروع كنيد!
بشقاب مخصوص نان و كره را به همراه يك كارد صبحانه (براي ماليدن كره) روي ميز بچينيد؛ سرو نان تست شده كَره‌اي يا مافين در اين چيدمان عالي است.

 

تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه مجلل,مهارت هاي چيدمان ميز صبحانه

بشقاب مخصوص نان و كره را به همراه يك كارد صبحانه روي ميز بچينيد


دستمال سفره
دستمال سفره كه بسيار مهم است بايد پارچه‌اي باشد و در سمت چنگال قرار مي‌گيرد، براي زيباتر شدن جلوه ميز مي‌توان از دستمال سفره متناسب با رنگ ظروف چيني استفاده كرد و آن را به شيوه‌اي هنرمندانه تا زد. مي‌توانيد دستمال‌هاي سفره را داخل حلقه مخصوص آن قرار دهيد.

 

تكنيك هاي چيدمان ميز صبحانه شيك, اصول چيدمان ميز صبحانه

دستمال سفره كه بسيار مهم است بايد پارچه‌اي باشد و در سمت چنگال قرار مي‌گيرد


اندازه بشقاب ميز صبحانه
اندازه بشقاب ناهار براي سرو صبحانه نيز مناسب است، اما مي‌توان از بشقاب كوچكتر نيز استفاده كرد. به طور كلي استفاده از ظروف و بشقاب هاي بزرگتر در صورتي كه فضاي ميز شما اجازه ميدهد به زيبايي چيدمان شما كمك خواهد كرد. چنانچه قصد سرو ميوه جات خشك و غلات با شير، كورن فلكس، حليم يا خوراك هاي ويژه صبحانه را داريد، كاسه مخصوص سرو آن را در وسط بشقاب قرار دهيد و قاشق غذاخوري را به ليست ملزومات اضافه كنيد.

منبع:

https://www.beytoote.com/housekeeping/skill/layout1-breakfast1-table1.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.