علامتهاي روي ظروف يكبار مصرف نشانه چيست؟

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

علامتهاي روي ظروف يكبار مصرف نشانه چيست؟

۳۵ بازديد



راهنماي خريد ظروف يكبار مصرف, انواع ظروف يكبار مصرف


در ماه مبارك رمضان، استفاده از شيرينجات و مواد غذايي از قبيل آش و حليم در جامعه رونق خاصي پيدا مي‌كند كه ضروري است نكاتي را در اين خصوص رعايت نمود. يكي از اين نكات ظروفي است كه در هنگام خريد آش و حليم جهت حمل اين مواد غذايي استفاده مي‌شود.

استفاده از ظروف پليمري يا به اصطلاح يك‌بار مصرف پلاستيكي به چند دليل از قبيل استفاده آسان، صرفه‌جويي در زمان و رعايت بهداشت در زندگي مردم نقش گسترده‌اي پيدا كرده است. البته يكي از ايرادهاي استفاده از اين ظرف‌ها، آلودگي محيط زيست به دليل قابل بازيافت نبودن اين ظرف‌ها است.

استفاده از اين ظرف‌ها مي‌تواند در سلامت فرد اثر زيادي داشته باشد. استفاده از ظرف‌هاي يك‌بار مصرف نامناسب، عارضه‌هاي بسياري به همراه خواهد داشت.

ظرف‌هاي يك‌بار مصرف انواع زيادي دارند كه براي هر نوع غذا يا نوشيدني بايد از ظرفي كه براي آن نوع ماده غذايي ساخته شده استفاده كرد. مصرف‌كنندگان ظرف‌هاي يك‌بار مصرف بايد به نشان‌هاي اختصاري كه در كف ظرف نقش بسته، توجه كنند. مانند PP يا PS كه نشان‌دهنده جنس ظرف و در نهايت بيان‌گر نوع مصرف و كاربرد آن ظرف است.

نياز است مصرف‌كنندگان با علايمي كه در كف ظروف يك‌بار مصرف حك شده‌اند آشنايي داشته باشند، يكي از اين علايم PP يا ظروف "پلي‌پروپيلن” است كه براي جابه‌جايي فرآورده‌هاي غذايي داغ از قبيل آش و حليم با دماي بالاتر از 70 درجه سانتي‌گراد استفاده مي‌شود. همچنين براي بسته‌بندي فرآورده‌هاي لبني مانند ماست، خامه و پنير نيز استفاده مي‌شود.

ظروف با علايم PS يا ظروف "پلي‌استايرن” تنها براي فرآورده‌هاي غذايي در دماي عادي و كمتر از 70 درجه سانتي‌گراد توصيه مي‌شوند و نمي‌توان از آن براي نوشيدني‌هاي داغ مانند چاي، شير و قهوه، فرآورده‌هاي غذايي با دماي بالا  و فرآورده‌هاي خوراكي چرب مانند كره و مارگارين استفاده كرد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.