راهنماي خريد روتختي دخترانه صورتي

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

راهنماي خريد روتختي دخترانه صورتي

۷ بازديد

راهنماي خريد رو­‌تختي دخترانه همه ما در پايان روز پس از فعاليت‌ها و مشغله­هاي بسيار، نياز داريم تا ساعاتي را فارغ از هرگونه دغدغه، استراحت كنيم. عوامل متعددي مورد نياز است تا بتوانيم استراحتي خوب و كافي را تجربه كنيم. يكي از اين عوامل، كالاي خواب مرغوب و مناسب است كه خود شامل انواع محصولاتي همچون انواع رو‌‌تختي، تشك ، بالشت ، لحاف و ... مي‌شود. ما در اين مقاله قصد داريم تا نكاتي را به عنوان راهنماي خريد روتختي به شما ارائه دهيم. با ما همراه باشيد تا بتوانيد روتختي مناسب خود را خريداري كنيد.
در گذشته­هاي دور هم درست مانند زمان حال، روتختي مورد استفاده مردم بوده است، با اين تفاوت كه فقط به عنوان روانداز و براي گرم كردن مورد استفاده قرار مي­گرفت. در حالي كه امروزه يكي ديگر از كاربردهاي روتختي، تزئين اتاق خواب است كه در دكوراسيون فضاي اتاق، نقش به‌سزايي دارد. در واقع، به علت وجود تكنولوژي‌هاي جديد و موفقيت در صنعت چاپ، رنگرزي و ديجيتال، توليد محصولاتي مانند روتختي، با تنوع زيادي همراه شده كه البته همين موضوع باعث شده است تا مشتريان قبل از خريد روتختي، ابتدا به تحقيق در رابطه با راهنماي خريد روتختي پرداخته و سپس با توجه به ويژگي‌هاي مورد نظر، براي خريد اقدام كنند.
شما نيز اگر تصميم به خريد روتختي داريد، لازم است به نكاتي توجه كنيد؛ يكي از اصولي كه به عنوان راهنماي خريد‌ روتختي به آن پرداخته مي‌شود، توجه به نوع روتختي است كه ما به معرفي و توضيح آن مي‌پردازيم.
 انواع روتختي
امروزه ست‌هاي روتختي موجود در بازار، از تنوع زيادي برخوردار هستند كه هركدام ويژگي‌هاي خاص خود را دارند. در نتيجه زماني كه تصميم به خريد ست روتختي داريد، بهتر است ابتدا هدف و نيازتان را در اولويت قرار دهيد و سپس با توجه به بودجه­تان براي خريد اقدام كنيد.
روتختي‌ها به طور كلي به چند دسته تقسيم مي‌شوند و راهنماي خريد انواع روتختي را به شرح زير ميپردازيم :
روتختي­ لحاف‌دار
(كاور ملحفه) روتختي كاوري
 روتختي چهار فصل
 روتختي پيكه
روتختي تزئيني
 روتختي عروس
روتختي سه بعدي
روتختي دخترانه
روتختي پسرانه
راهنماي خريد روتختي لحافي (روتختي لحافدار)
در روتختي لحاف دار كه به آن روتختي ست خواب كامل نيز ميگويند ، يك لايه پارچه ملحفه اي به همراه محتويات داخل آن كه معمولا از انواع الياف به صورت مشبك دوخته شده كه لحاف اين ست را تشكيل ميدهند و علاوه بر آن روتختي لحافي ست كاور ملحفه تشك ، بالشت ، ملحفه يك رويه لحاف و دورچين تخت خواب را در خود جاي داده است، كه معمولا افراد در اين گزينه خريد روتختي ترك را ترجيح ميدهند. اين نوع روتختي هم به صورت روتختي يك نفره و روتختي دونفره طراحي و دوخته ميشوند.
مزايا
1. به علت ثابت بودن الياف تشكيل شده لحاف داخل پارچه ، تخت خواب راحت­تر مرتب مي‌شود.
2. با خريد اين نوع روتختي، ديگر نيازي به خريد لحاف به صورت جداگانه نيست.
معايب
1. براي شستن اين نوع روتختي، امكان جدا شدن لحاف وجود ندارد، در نتيجه بايد اصول شستشوي محصولات اليافي را رعايت كنيد.
2. براي جلوگيري از آسيب به روتختي و همچنين ماشين لباسشويي، بهتر است شستن اين نوع روتختي را به خشك‌شويي بسپاريد.
3. روتختي­هاي لحافي، فضاي زيادي را در كمد اشغال مي­كنند.


راهنماي خريد روتختي كاوري(كاور ملحفه)
در اين نوع روتختي ، يك لحاف از قبل آماده كه لحاف لايت ناميده ميشود ، داخل پارچه ملحفه اي كاور ميشود، به طوري كه اين پارچه و محتوياتش به هم وصل نيستند و مي‌توان آن‌ها را از هم جدا كرد؛ اين نوع روتختي شامل روتختي يك نفره وروتختي دو نفره مي‌شود. روتختي‌هاي يك نفره هم به شكل روتختي دخترانه و روتختي پسرانه طراحي و دوخته ميشوند.
مزايا
1. هنگام شستن روتختي كاوري، لحاف لايت به راحتي از داخل پارچه بيرون مي­آيد و در نتيجه آسيبي به لحاف نمي‌زند. و همچنين آسان بودن آن جهت شستشو و تعويض مكرر باعث حفظ بهداشت ميشود.
2. اگر تنوع را دوست داريد، كافي است هر بار تنها يك كاور ملحفه جديد تهيه كرده و از همان لحاف اوليه تا مدت­ها استفاده كنيد.
3. با خريد روتختي‌هاي جديد، كاورهاي قبلي جاي زيادي را در كمد اشغال نمي­كنند.
 معايب
به علت وصل نبودن لحاف داخل پارچه، امكان سرخوردن لحاف درون روتختي وجود دارد كه البته براي اين مشكل هم راهكاري وجود دارد؛
داخل برخي روتختي­هاي كاوري، چند بند كوچك در گوشه‌هاي كاور وجود دارد كه به بندهاي گوشه لحاف متصل شده و لحاف را داخل كاور ثابت نگه مي‌دارند. با اين حال، حتي اگر در روتختي كه شما تهيه كرديد، چنين امكاني وجود ندارد، خودتان مي‌توانيد چند روبان از داخل كاور به چهار گوشه آن بدوزيد و همچنين چهار روبان به چهار گوشه لحاف وصل كنيد، سپس روبان‌ها را با دوخت يا گره به هم متصل سازيد و اين‌گونه تنها مشكل روتختي‌هاي كاوري را از سر راه خود برداريد.البته در خريد روتختي كاوري برند هاي متنوع زيادي وجود دارد و بيشتر افراد  خريد روتختي كاوري ترك را ترجيح ميدهند.خريد روتختي كاوري ترك به اين دليل است ابعاد پارچه هاي استفاده شده در روتختي دقيق بوده و پارچه هاي روتختي ترك از كيفيت بالايي برخوردار هستند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.