چگونگي خريد اجاق گاز براي خانه

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

چگونگي خريد اجاق گاز براي خانه

۲۱ بازديد

اجاق گاز‌هاي هوشمند و قابل برنامه‌ريزي به كدبانوي خانه امكان مي‌دهد كه با خيال آسوده در حالي كه غذايي را روي گاز گذاشته از منزل بيرون برود و مطمئن باشد در زمان مقرر، شعله زير غذا خاموش مي‌شود. هر چند در آغاز اجاق‌گاز‌ها تنها چند شعله براي پخت غذا داشتند اما با مرور زمان تجهيزات ديگري نظير جوجه گردان و فر به آنها اضافه شد.

 

اجاق گاز هم اكنون مبدل به يكي از نيازهاي اساسي در لوازم خانگي بدل شده و ديگر خانه اي نيست كه در آن اجاق گاز موجود نباشد

 

البته اخيرا دستگاه هاي ديگري نظير ماكروويو، گريل و … به بازار آمده‌اند كه هريك به نوعي مي‌توانند كار گاز را انجام دهند. اما باز هم فروش اجاق گاز به مراتب بيش از اين محصولات است.

 

هنگام خريد اجاق گاز بايد علاوه بر ظاهر و كارايي به نياز خانواده هم توجه كرد. براي خانواده‌هاي پرجمعيت اجاق‌هاي ۵ يا ۶ شعله مناسب است اما يك خانواده كم‌جمعيت با يك اجاق ۴ شعله يا اجاق روميزي ۲ شعله هم مي‌تواند امورات خود را بگذراند.

 

البته تجهيزات اجاق‌ها هم اهميت دارد. براي مثال خيلي‌ها از فر اجاق استفاده زيادي مي‌كنند و برخي ديگر استفاده زيادي ندارند.

 

يكي ديگر از نكات پر‌اهميت در اجاق‌گاز‌ها داشتن ترموكوبل و فندك است . در انواع گران قيمت‌تر علاوه بر كيفيت به نكات ايمني هم توجه بيشتري شده است و تنها تفاوت در شكل زيباتر آنها نيست ترموكوبل يكي از قطعات ايمني است كه به محض خاموش شدن شعله گاز را قطع مي نمايد گرچه كه استفاده از آن كمي براي خانمها مشكل تر است ليكن چند ثانيه تامل تا داغ دن شمعك و شعله گاز از بروز يك حادثه مقرون به صرف تر است

 

مهمترين شاخص در اجاق گاز ها اجباري بودن استاندارد در آنهاست و توصيه مي كنيم كه علاوه بر توجه به نشان استاندارد به اعتبار مارك تجاري و خدمات پس از فروش اجاق گاز نيز توجه نماييد .

منبع:

https://www.talab.org/housekeeping/life-skills/چگونگي-خريد-اجاق-گاز-براي-خانه.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.