محصولات بهداشتي را خودتان بسازيد!

معرفي بهترين برندهاي لوازم آرايشي

محصولات بهداشتي را خودتان بسازيد!

۴۹ بازديد



محصولات بهداشتي, خشكي پوست,پاك كننده معطر آرايش

شما براي زيبايي هر چه بيشترخود – سر تا پا – حمام و ميز لوازم آرايشتان را از انواع محصولات تجاري پر كرده‌ايد. آيا مي‌دانيد هر آنچه براي زيبايي، نياز داريد در يخچال شما وجود دارد؟  راه حلي ارزان و ۱۰۰ درصد طبيعي كه در عين حال از بسياري از اسراف‌ها جلوگيري مي‌كند.

 

هشدار! موادي كه به روش‌هاي موجود در اين مقاله تهيه مي‌شود، بايد فورا بعد از آماده سازي مصرف شوند؛ چون هيچ خبري از مواد نگهدارنده نيست! *دقت كنيد كه پوست‌تان به هيچ يك از مواد مورد نياز در هر تركيب حساسيت نداشته باشد. در اين مقاله دستورالعمل‌هاي ساده‌اي را آورده‌ايم كه به شما كمك خواهند كرد پوست و موي خود را تغذيه و تقويت كنيد و كمي از آسيب‌هايي را كه بر اثر آفتاب شديد، آب دريا و كلر موجود در آب استخر به وجود مي‌آيند، بكاهيد.

آلوورا
بسيار توصيه مي‌شود علاوه بر كرم ضد آفتاب، براي جلوگيري از خشكي پوست و افزايش چربي لايه بيروني پوست از ژل آلوورا  نهايت بهره را ببريم. ژل آلوورا، تسكين دهنده‌اي بي‌همتاست كه آفتاب سوختگي را التيام مي‌بخشد، سوزش و خارش آن را كاهش مي‌دهد و پوست را مرطوب مي‌كند.
بعد از قرارگيري در معرض آفتاب ميزان مساوي از روغن جوجوبا و ژل آلوورا را مخلوط كنيد و به روي پوست آسيب ديده بماليد. اين تركيب براي انواع پوست، حتي نوع حساس آن مناسب است.

پاك كننده معطر آرايش
اين امولسيون پاك كننده آرايش كه بر پايه ژل آلوورا است، طراوت خاصي به پوست مي‌بخشد.
يك قيف، يك كاسه و يك هم زن دستي – همگي از جنس آلومينيوم – را داخل آب جوش قرار داده و به مدت ۱۰ دقيقه ضدعفوني كرده و سپس در هواي آزاد بر روي پارچه‌اي تميز خشك كنيد.


۶۰ ميلي ليتر – معادل ۴ قاشق سوپخوري – روغن آفتابگردان يا روغن بادام شيرين و
۶۰ ميلي ليتر ژل آلوورا را با هم به خوبي مخلوط كنيد. ( مواد بايد سرد باشند.)
۳۰ ميلي ليتر گلاب و ۱۰قطره اسانس حاوي روغن را– به انتخاب خودتان – به تدريج به مخلوط اضافه كنيد و هم بزنيد.


هشدار! دقت كنيد كه در تابستان از اسانس‌هايي كه كه در برابر نور خورشيد، پوست را بسيار حساس مي‌كنند و حتي منجر به لكه‌هايي ماندگار مي‌شود، استفاده نكنيد. از اين نوع اسانس‌ها مي‌توان اسانس ترنج، نارنگي، پرتقال، گريپ فروت، گل شاه پسند، به ليمو و رازيانه نام برد.

منبع:

https://www.beytoote.com/attire/service-attire/build3-health-products.html

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.